نرخ خرید تضمینی گندم در استان فارس باز هم افزایش یافت.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در مرحله اول نرخ خرید تضمینی گندم از 6500 ریال به 7200 ریال افزایش یافت که پس از پیگیری های متعدد از طرف سازمان جهاد کشاورزی فارس قیمت خرید تضمینی گندم به 8 هزار ریال برای هر کیلو گندم نان و 8300 ریال برای هر کیلو گندم دروم با در نظر گرفتن افت مفید و غیر مفید 2 درصد و 4 درصد رسید.

خرد افزود: عملیات برداشت گندم از نیمه دوم فرودین ماه در شهرستان های جنوبی استان فارس آغاز و در نیمه اول شهریور ماه در شهرستان های سردسیر شمالی به اتمام می رسد و پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون و 680 هزار تن گندم با کیفیت مقام نخست تولید گندم کشور را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: گندم هایی که قبلا در سیستم دولت از کشاورزان خریداری شده نیز شامل قیمت جدید می شوند که ما به التفاوت قیمت به گندم کاران پرداخت می شود.

خرد گفت: در سال زراعی جاری بیش از 476 هزار هکتار از اراضی شامل 372 هزار هکتار آبی و 104 هزار هکتار دیم به کشت این محصول استراتژیک اختصاص یافته است.

وی گفت: تا کنون عملیات برداشت از حدود 84 درصد مزارع گندم انجام شده که بیش از یک میلیون و 400 هزار تن گندم با کیفیت بدست آمده است./س

برچسب ها: افزایش ، گندم ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.