عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: در حال حاضر مردم و مجلس منتظر کابینه اعتدال‌گرای حجت‌الاسلام روحانی هستند تا ببینند شعار استقلال در این دولت عملیاتی می‌شود یا نه.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام احمد سالک در نطق میان دستور خود ضمن تأکید بر نقش روحانیت در طول تاریخ ایران اظهار داشت: امسال به نام حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده است و نقش روحانیت را همگان در وقوع حماسه سیاسی شاهد بودند.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: روحانیت در نظام جمهوری اسلامی ایران تعامل بین سه قوا را نیز برعهده دارد، اکنون حتی رئیس‌جمهور منتخب نیز یک روحانی است و شعار اعتدال را سر می دهد.

وی افزود: در حال حاضر مردم و مجلس منتظر کابینه اعتدال‌گرای حجت‌الاسلام روحانی هستند تا ببینند شعار استقلال در این دولت عملیاتی می‌شود یا نه.

حجت‌الاسلام سالک تصریح کرد: اگر کابینه دولت به معنای واقعی اعتدالگرا باشد مجلس با رأی قاطع به کابینه رأی اعتماد می‌دهد.

وی با تأکید بر مدیران و وزرای فرهنگی دولت جدید تصریح کرد: این مدیران و وزرا باید به معنای واقعی کلمه ولایت‌پذیر، اسلام شناس و با سابقه فرهنگی مشخص وارد عرصه مدیریت شوند.

این عضو کمیسیون فرهنگی اذعان داشت: مدیران و وزرا نباید از منسوبین فتنه 77، 78 و 88 باشند و آقای روحانی نیز براساس تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رفع محرومیت از بخش فرهنگ باید به گونه ای عمل کنند که این دغدغه برطرف شود.

وی با تأکید بر 29 وعده فرهنگی رئیس جمهور منتخب گفت: در این وعده‌های فرهنگی باید تأمل و نیازهای واقعی جامعه در آن گنجانده شود.

حجت الاسلام سالک با اشاره به مشکلات آبی کشور خاطرنشان کرد: کمیسیون کشاورزی باید طرح جامعی در خصوص وضعیت آب تصویب کند تا مشکلات این بخش برطرف شود.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: سالک ، فرهنگی ، روحانیت ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار