نماينده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان اظهار كرد: درك قلبی در هنگام دعا، عالی‌ترين مرتبه از کمال است كه اين درک شامل هر فردی نمی‌شود مگر آن شخصی كه روح عرفانی خود را تقويت كرده باشد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، آيت‌الله عباس‌علی سليمانی، نماينده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان گفت: در هنگام خواندن ادعيه‌ها بايد درک قلبی و معرفتی را در اولویت كار خود قرار بدهيم.

وی بيان كرد: درک قلبی در هنگام دعا، عالی‌ترين مرتبه از کمال است كه اين درک شامل هر فردی نمی‌شود مگر آن شخصی كه از درجه عرفان و معرفت بالايی برخوردار باشد و روح عرفانی خود را تقويت كرده باشد.

آيت‌الله سليمانی اظهار كرد: فرد روزه‌دار و مسلمان در هنگام دعا، می‌تواند درك عقلانی و قلبی داشته باشد كه هر كدام از اين ادراك‌ شرايط و ويژگی‌های خاص خود را دارد.

امام جمعه زاهدان افزود: درك عقلانی يعنی اين كه انسان خود را در مقام ربّ ذات اقدس ربوبی ببيند، به‌گونه‌ای كه خدا را رازق و خود را مرزوق، خدا را خالق و خود را خالق ببيند كه اين درك عقلانی مانند سايه و زيرسايه و دريا و موج است كه تا وقتی سايه وجود دارد زير سايه هم خودنمايی می‌كند و تا وقتی دريا باشد موج‌ها نيز در حال تلاطم هستند.

امام جمعه زاهدان تصریح كرد: بنده‌ای كه سحرگاهان از خواب بيدار شده و مشغول راز و نياز با خدا می‌شود و خود را در محضر خداوند می‌بيند هيچ‌گاه راه را گم نخواهد كرد و در زندگی خود گمشده و گيج نمی‌شود.

آيت‌الله سليمانی در پايان بيان كرد: دعای سحر نشانی از درک قلبی است و انسان بايد قدر اين درك قلبی، عرفانی و ارزش‌های والای ادعيه‌ها را در اسلام بداند و با درک قلبی به راز و نياز بپرازد./س

برچسب ها: درک ، قلبی ، قرآن ، عالیترین ، مرتبه ، کمال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.