رییس اتحادیه خدمات فروش رایانه و لوازم‌جانبی اهواز گفت: در حال حاضر شاهد افت فروش در بازار صنف رایانه در اهواز هستيم.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، غلامرضا افتخاری اظهارکرد: کالای مربوط به صنف ما به‌ویژه لپ‌تاپ و لوازم جانبی گران شده و این گرانی قدرت خرید را کاهش داده است.

وی افزود: 99 درصد کالاهای مورد نیاز ما وارداتی هستند و دولت از این واردکنندگان هیچ حمایتی نمی‌کنند. وقتی قیمت ارز نامشخص و نوسان زیادی داشته باشد، واردکنندگان برای واردات کالا نگرانی دارد و این کار را با ریسک انجام می‌دهد.

افتخاری عنوان‌کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از سطح اصناف این اتحادیه، مشخص شد که اکثر اصناف رایانه در فروش ضعیف هستند و علت این ضعف هم نوسان شدید ارز و عدم کنترل و نظارت دولت بر بازار ارز است.

رییس اتحادیه خدمات فروش رایانه اهواز ادامه‌داد: مسوولان دولتی هیچ حمایتی از اصناف و بازاریان نداشته‌اند و ما نمي‌دانيم که آیا در دولت جديد چتر حمایتی برای اصناف پیش‌بینی شده است.

وی گفت: علاوه بر تاثیر نامطلوب نوسانات ارز و دلار بر فروش، هزینه‌های حامل‌های انرژی همچون برق یکی دیگر از مشکلات این صنف است. 8 و 9 ماه از سال در اهواز در گرما به سر می‌بریم و تاکنون هیچ‌یک از اصناف استان بابت انرژی مصرفی برق، یارانه دریافت نکرده‌اند./س


برچسب ها: افت ، بازار ، رایانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.