اردبيل در ماه مبارک رمضان اينگونه به پيشواز شب‌احيا ميرود.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران، با توجه به شب احيا در ماه مبارک رمضان استان اردبيل اينگونه به پيشواز اين شب ميرود.



ليالي قدر جلوه‌هاي گشايش سفره دل مومنان در پيشگاه حضرت حق ، اميد به نزول رحمت واسعه پروردگار و زدوده شدن زنگار غم و گناه از دلها نمودي عيني از قرب به رب بي‌همتاست. 

در اين شبها عنايت به رحمت بيكران پروردگار حاجتمندان را در طلب نيازها ، بيماران را در انتظار شفا، دردمندان را در بيان آلام و گنهكاران را در اميد به بخشوده شدن بي‌تاب مي‌كند. 
در استان اردبيل نيز آيين مذهبي ليالي در تمامي مساجد و مكانهاي مذهبي با شكوه خاصي برگزار مي‌شود. 


دراين آيين مذهبي مردم استان از اولين ساعات شامگاه نوزدهم، بيست و يكم و بيست و سومين روز از ماه رمضان در مساجد محل خويش حضور يافته و همراه با اقامه نماز به خواندن دعا و انجام ساير آداب شب قدر مي‌پردازند.
 
شيفتگان و عاشقان راستين ولايت در اين مراسم تا پاسي از شب پس از ختم سوره الرحمن، دعاي توسل و جوشن كبير مراسم "بك ياالله" را با گذاشتن قرآن بر سر و با ذكرالعفو و الغوث با استغاثه به درگاه احديت به انجام مي رسانند. 

نداي دردمندانه مومنين با عبارات يا كافي، يا شافي ، يا وافي ، يا معافي ، يا هادي ، يا قاضي ، يا راضي ، يا باقي ، يا غفار ، يا منان ، يا حنان ، يا غفور ، يا شكور و فرياد "خلصنا من النار يا رب" آنهاو نيز توسل جستن به يكايك ائمه اطهار جهت بخشش از سوي پرودگار بر شكوه و عظمت اين شبها مي‌افزايد. 

سال به سال حضور جوانان ، دانش آموزان و دانشجويان در محافل عزاداري ، مجالس مداحي و عزاي ماتم حضرت علي (ع) در محافل و مساجد اين استان رونق بيشتري مي‌گيرد. 
در اين حال همزمان با شب نوزدهم ماه رمضان آيين‌هاي معنوي شب قدر در مناطق مختلف استان اردبيل برگزار شد.


در اين آيين‌ها مومنان نخستين شب احيا را با شب زنده داري و دعا و عبادت در مساجد و منازل به صبح رساندند. 
آيين بك يا الله و روضه خواني در اغلب مساجد و برخي منازل برپا بود و تا نيمه‌هاي شب مومنان با نهادن قرآن بر سر به دعا و نيايش و ذكر سجاياي حضرت علي (ع) پرداختند. 

همچنين به اين مناسبت آيين نخستين شب احيا با شركت هزاران نفر از مردم متدين اردبيل در مصلاي اين شهر برگزار شد./ز
برچسب ها: اردبیل ، شب احیا ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.