لیست جدید تیم ملی هم چند روز پیش اعلام شد تا حداقل نام دو قهرمان بوکس کشورمان در آن دیده نشود.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در روزهایی که تیم ملی بوکس کشورمان یکی از آشفته ترین و بی ثبات ترین دورانش را سپری می کند و تکلیف سرمربی نیز مشخص  نیست.

 لیست 27 نفره ای از دعوت شدگان به اردوی پیش رو اعلام شد لیستی بلند و بالا که سهم جوان تر ها در آن نسبت به قبل بيشتر شده بود و البته نکته ی عجیب آن عدم وجود نام دو بوکسور با تجربه و موفق بود.

فروتن گل آرا و امین قاسمی پور مشت زنان کارنامه داری بودند که نامشان از لیست خط خورده بود و برخی رسانه ها دلیل آن را عملکرد ضعیف د ر مسابقات آسیایی اعلام کردند دلیلی که اگر قرار بود مبنای حذف مشت زنان باشد شاید سهم زیادی از دیگر بوکسوران دعوت شده به تیم ملی می بایست خط می خوردند.

 در این که تیم ملی بوکس کشورمان در مسابقات قهرمانی بوکس آسیا که به تازگی آن را پشت سر گذاشت ضعیف ترین عملکرد را داشت، شکی نیست اما نحوه حذف این دو بوکسور از تیم ملی بی انصافی است.

 شاید مسئولان برای اینکه کم کاری خود را در زمینه فراهم کردن شرایط مناسب اردو و تمرینات بپوشانند سعی کردند با حذف نام دو بوکسور آینده دار تقصیرها را بر گردن آنها بیاندازند.

 در این شرایط که مسئولان باید تک تک قهرمانان را حفظ کنند بااین کارها ستاره سوزی می کنند.

گر بخواهیم نگاهی به مسابقات آسیایی اردن داشته باشیم فروتن گل آرا بوکسور وزن 64 کیلو گرم ما اولین مشت زنی بود که در دور اول برد را برای کاروان بوکس کشورمان به ارمغان آورد. حال آنکه بوکسورانی همچون ایمان طیبی، احسان سپهوندی و علی مظاهری در اولین مصاف های خود نتیجه را به حریفان واگذار کردند. این یاد آوری به هیچ وجه با این هدف نیست که این سه بوکسور باید نامشان در لیست خط می خورد بلکه برهانی است برای اینکه ثابت کنیم ملاک خط خوردن نام فروتن آرا عملکردش در مسابقات آسیایی نبوده است.

 فروتن گل آرا کم حاشیه که یکی از سخت کوش ترین ملی پوشان تیم بوکس است در مصاف اول مشت زن پاکسانی را شکست داد و در دور بعد در یک مبارزه پایاپای نتیجه را به حریف قرقیزستانی خود واگذار کرد.

چگونه است که مسئولان بوکس کشورمان فراموش کردند همین فروتن گل آرا ستاره مسابقات قهرمانی کشور بود. مشت زنیکه نه یکبار بلکه دوبار در انتخابی بوکسور المپیکی را برد تا نماینده وزن 64 در مسابقات آسیایی باشد. مشت زن بی ادعایی که با هزینه شخصی محل تمرینی برای خودش دست وپا کرده است و بدون حاشیه و بی سرو صدا فقط به پیشرفت بوکسش فکر می کند و حالا این عدم دعوتش به تیم ملی به هیچ عنوان چیزی از ارزش های وی کم نمی کند. بلکه زنگ خطری است برای مسئولانی که فراموش کرده اند قهرمان سوزی تنها به ضرر تیم ملی است.

دیگر مشت زنی که نامش در لیست تیم ملی به چشم نمی خورد امین قاسمی پور است. بوکسوری که شادی المپیکی شدن در المپیک لندن را به ورزش کشورمان هدیه کرد.

امین قاسمی پور که تا مرحله نیمه نهایی انتخابی المپیک در قزاقستان پیش رفت و سهمیه المپیک را کسب کرد حالا حتی جایی در میان مهره های جوان تیم ملی ندارد. علت آن هم عملکرد ضعیف در مسابقات آسیایی مطرح می شود. حال آنکه تیم ملی به علت شرایط بسیار نابسامانش، مشکلات بی پولی و عدم اردوی برون مرزی و حتی مشکلات فراوان الگوی داخلی راهی این مسابقات شد و تنها سه مدال برنز عاید ملی پوشان شد.

حتی احسان روزبهانی که همه روی کسب مدال طلایش حساب ویژه باز کرده بودند نیز موفق نشد در نیمه نهایی حریف قزاق خود را ببرد و به فینال برسد.

چرا باید مسئولان مشت زنی را که سابقه حضور در المپیک را داشته است به بهانه باخت در مسابقات آسیایی که هیچ تدارکاتی نیز برای آن ندیده بودیم، از لیست تیم ملی کنار گذاشته و این شاید یک بی احترامی بزرگ به این مشت زنان باشد.

آن چه در حال حاضر می توان گفت این است که حتی اگر این دو مشت زن دوباره به تیم ملی دعوت شوند که البته باید این اتفاق بیفتد، هیچ گاه این بی تدبیری را نمی توان فراموش کرد.

در همه جای دنیا مسئولان به قهرمانانشان کمک می کنند تا حتی اگر از لحاظ فنی و تکنیکی افت کرده اند به روزهای اوج خود بازگردند اما ما قهرمانان خودمان را زنده زنده در تابوت می گذاریم و بعد از عدم نتیجه گیری خود می نالیم./آق

برچسب ها: لیست ، جدید ، تیم ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار