رئیس فنی و حرفه‌ای قاینات گفت: 35 درصد از فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای قاینات در رشته‌های مهارتی جذب بازار کار می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمدحسن مظلوم  در آستانه هفته ملی مهارت اظهار داشت: در راستای کاهش آمار بیکاری در جامعه، دولت‌های مختلف از آغاز انقلاب، آموزش‌های غیررسمی مهارتی را جدی گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه دولت‌های مختلف سالانه هزینه‌های بالایی برای اجرای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌دهند، ادامه داد: این دولت‌ها با توانمند کردن افراد جویای کار بستر خوداشتغالی و یا تربیت نیروی انسانی ماهر برای کار در کارخانه‌ها و مراکز تولیدی را فراهم می‌کنند.

وجود 17 آموزشگاه آزاد در قاینات

رئیس فنی و حرفه‌ای قاینات با بیان اینکه این مرکز به ارائه خدمات رایگان می‌پردازد، تصریح کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای قاینات و مراکز تابعه آن از جمله مکان‌هایی است که از سال 74 اقدام به ارائه آموزش‌های رایگان می‌کند.

مظلوم از وجود یک مرکز معین، شش مرکز زیرپوشش نظام دولتی و 17 آموزشگاه آزاد در سطح شهرستان‌های قاینات و زیرکوه خبر داد و یادآور شد: این مراکز برای همه جویندگان کار و علاقه‌مندان در رشته‌های فنی و خدماتی به ارائه آموزش‌های مهارتی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه در این هفت مرکز 38 کارگاه وجود دارد، متذکر شد: این کارگاه‌ها قابلیت ارائه حداقل 45 رشته آموزشی را دارند.

بهره‌مندی 3 هزار هنرجو از آموزش‌های خصوصی

رئیس فنی و حرفه‌ای قاینات با بیان اینکه سالانه بین 2 هزار و 500 تا 3 هزار هنرجو از آموزش‌های مراکز دولتی استفاده می‌کنند، اذعان داشت: همچنین حدود یک‌هزار و 500 نفر از آموزش‌های آموزشگاه‌های خصوصی بهره‌مند می‌شوند.

مظلوم با اشاره به ساعات آموزشی در این مراکز افزود: در بخش دولتی این مراکز بین 400 هزار تا 450 هزار نفر ساعت در طول سال فعالیت آموزشی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه یک‌هزار و 200 هنرجو در آزمون‌های مختلف مانند صنعت ساختمان، ادواری و تفاهم‌نامه‌ها شرکت می‌کنند، تصریح کرد: این افراد بدون حضور در کارگاه آموزشی متقاضی دریافت گواهینامه هستند.

حضور 500 شرکت‌کننده در کلاس‌های اوقات فراغت قاینات

رئیس فنی و حرفه‌ای قاینات دوره‌های آموزشی مراکز به ویژه دوره‌های کوتاه مدت تابستان را در قالب اوقات فراغت اعلام و اضافه کرد:دانش‌آموزان و دانشجویان به سبب داشتن وقت مناسب می‌توانند از این دوره‌ها استفاده کنند.

مظلوم با اشاره به دانش‌آموزان و دانشجویان شرکت‌کننده در کلاس‌های اوقات فراغت گفت: این افراد به طور میانگین 500 نفر هستند.

این مسئول با بیان اینکه حدود 35 درصد از فارغ‌‌التحصیلان مرد رشته‌های مهارتی جذب بازار کار می‌شوند، ادامه داد: میزان 30 درصد آنها ادامه تحصیل داده یا دوره خدمت ضروری خود را سپری می‌کنند.

رئیس فنی و حرفه‌ای قاینات با بیان اینکه برخی از هنرجویان به دلایل مختلف از جمله عدم اعتماد به نفس، ترس از شکست، کسب اطلاعات ناقص مهارتی در طول دوره، عدم تمکین مالی مشغول به کار نمی‌شوند، اذعان داشت: آنها در رشته‌ای غیر از رشته آموزشی خود کار می‌کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.