رئيس هيات مديره شرکت هاي پرورش شترمرغ کل کشور با اشاره به توليد 50 تن گوشت شترمرغ در کشور گفت: در سهميه بندي نهاده ها، به اين پرنده سهميه اي تعلق نگرفته است و ما درتامين نهاده ها با مشکل روبرو هستيم.

پرويز نيايش، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران افزود: ما همچنان اين موضوع را پيگيري مي‌کنيم و اميدواريم در دولت جديد بحث سهميه شترمرغ حل شود.

وي ادامه داد: سياست مملکت ما در زمينه دام داري مشخص نيست و از توليد حمايتي نمي شود و تا زماني که حمايت از توليد و توليد کننده نباشد به موفقيت نمي رسيم.

نيامنش همچنين با اشاره به فعليت 600 واحد مرکز پرورش شترمرغ در کشور افزود: از اين تعداد تنها حدود 85 واحد داراي مجوز پرورش هستند.

وي با بيان اين مطلب که 3 گونه شترمرغ در دنيا زندگي مي‌کنند  ادامه داد: يکي از اين گونه ها شترمرغ گردن قرمز است که در آمريکا زندگي مي کند و در کشورها قابل پرورش نيست دو گونه ديگري که در ايران زندگي مي کنند و گونه هاي گردن سياه و گردن آبي اند که با هم اميخته شده و نسل مقاوم را تشکيل داده اند.

نيامنش با اشاره به اينکه سال گذشته در کشور حدود 50 تن گوشت شترمرغ و 2000 قطعه جوجه اين پرنده توليد شده است، تصريح کرد: پرورش شتر ارزش اقتصادي زيادي  دارد به عنوان مثال از يک گوساله يک ساله 250 کيلوگرميف 120 کيلو گوشت با استخوان و 60  کيلو گوشت بي استخوان حاصل مي شود و اين درحالي است که حداقل 20 عدد از تخم هاي يک شترمرغ در سال تبديل به جوجه مي شود و از هر جوجه يک ساله اين پرنده 60 کيلوگرم گوشت با استخوان و 40 کيلوگرم گوشت بي استخوان به دست مي آيد بنابراين توليد گوشت آن نسبت به يک گاو بسيار بيشتر است.

وي ادامه داد: متاسفانه مصرف گوشت شترمرغ ميان مردم کشورمان رايج نيست و مردم تمايل زيادي به مصرف اين گوشت ندارند و اين درحالي است که هزينه پرورش شترمرغ نسبت به يک گاو بسيار پايين تر  است.

نيامنش افزود: علاوه بر اين خيلي از اعضاي بدن شترمرغ مثل تخم، پر و.. نيز بسيار ارزشمند و از ارزش اقتصادي زيادي برخوردار هستند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: دامی ، شترمرغ ، سهمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار