امام جمعه موقت تهران ادعای دروغین تقلب در انتخابات 88 را یادآور شد و گفت: گاهی برخی به فرد یا یک مسئول و مجری ناظر تهمت می‌زنند و یک وقت فردی به نظام تهمت می‌زند؛ تاکنون خیلی با آنها مسامحه شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله "احمد جنتی" خطیب موقت نماز جمعه عبادی سیاسی تهران در خطبه اول خود ما باید در ماه‌های شعبان و رمضان به خودمان برسیم و عیوب جامعه و خود را برطرف کنیم و خطبا وظیفه دارند جامعه اسلامی را که مد نظر قرآن است تبیین کنند.

وی به سبک زندگی مورد نظر قرآن به مذموم بودن تمسخر دیگران اشاره کرد و گفت: ممکن است بالا شهری‌ها پایین شهری‌ها را، اغنیاء فقرا را و جوانان افراد پیرتر را مسخره کنند در حالی که ممکن است کسی که او را مسخره می‌کنید پیش خداوند مقرب‌تر باشد.

امام جمعه موقت تهران عدم عیب‌گیری از یکدیگر و ندادن لقب‌های بد به یکدیگر را یکی دیگر از ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی برشمرد و تصریح کرد: جامعه اسلامی جامعه‌ای است که امنیت داشته باشد و اگر امنیت جان، اموال و آبروی مردم برقرار نباشد، اسلامی نیست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به درجات گناه غیبت کردن پرداخت و تاکید کرد: غیبت کردن مثل خوردن گوشت برادر مرده است.

آیت‌الله جنتی اظهار داشت: ما باید به مسائلی که اسلام دستور داده عمل کنیم و هر مصیبتی که امروز بر سر انسان‌ها هست، تقصیر خود آن‌ها است.

وی ادامه داد: خداوند هنگامی که بشر را خلق کرد هرگز نمی‌خواست بشر بیچاره، ضعیف و یا در یک جمله بدبخت باشد، بنابراین ریشه این بدبختی‌ها خود ما هستیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار داشت: نیروی انتظامی و مردم با کسانی که در معابر علنی روزه خواری می کنند، بدون مسامحه برخورد کنند و این امر در کشور اسلامی ایران مورد پذیرش نیست که حرمت ماه مبارک رمضان نادیده گرفته شود.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: افرادی که به دلیل ضعف، پیری، مریضی و مسافرت نمی‌توانند روزه بگیرند، نباید از فضیلت‌های ماه مبارک رمضان غافل شوند.

وی افزود: کسانی که به هر دلیل عذری برای نگرفتن روزه دارند، باید سایر اعمال سفارش شده این ماه را به جای آورند.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: افضل اعمال ماه مبارک رمضان، به سفارش پیامبر اکرم (ص) پرهیز از گناه است و ترک گناه زبان، چشم و دل (مانند سوءظن) سفارش شده است.

وی در ادامه به دیگر فضایل ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: هرکس در این ماه شر خود را از مردم باز دارد، خداوند غضب خود را در روز قیامت باز می دارد و در مسایل اجتماعی ما باید در نظر داشته باشیم که شری به مردم نرسانیم.

آیت‌الله جنتی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به تشکیل شورای نگهبان در  26 تیر  59 به دستور حضرت امام(ره)، به تشریح روند شکل‌گیری این نهاد پرداخت و اظهار داشت: در این دوره نیز چون در هر 3 سال برخی فقها و حقوقدانان تغییر می‌کنند، 3 نفر از فقهای قبلی غیر از آیت الله رضوانی که از دنیا رفت، برخی از فقهای دیگر همچون آیت‌الله مؤمن و آیت‌الله یزدی و آیت‌الله شاهرودی نصب شدند و به جای آیت‌الله رضوانی نیز آیت‌الله شب‌زنده‌دار نصب و در مجلس نیز 3 نفر از حقودانان انتخاب شدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین به انتخابات 24 خرداد امسال اشاره و خاطرنشان کرد: بنده در درجه اول خدا را شکر می‌کنم و از مقام معظم رهبری و ملت و همچنین داوطلبان نامزدها تشکر می‌کنم.

وی انتخابات  24 خرداد را انتخاباتی سالم و بسیار خوب برشمرد و مشارکت بیش از 72 درصد را بسیار ارزنده، آرامش‌بخش و عزت‌آفرین برای مردم دانست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نامزدها در انتخابات به جان هم نیفتادند بسیار قابل تقدیر است، یادآور شد: هیچ مسئله‌ای که آبروریزی کند و به بهانه‌ای تبدیل شود وجود نداشت و پس از انتخابات نیز همه نتیجه را پذیرفتند.

آیت‌الله جنتی ادعای دروغین تقلب در انتخابات 88 را یادآور شد و گفت: کسانی که در سال 88 ادعای تقلب کردند باید از اینکه به روی مردم نگاه کنند خجالت کشیده و پیشانی‌شان عرق کند، چرا که آن‌ها آن همه آرای مردم را از بین برده و انتخابات را به کام مردم تلخ کردند.

دبیر شورای نگهبان اظهار داشت: گاهی برخی به فرد یا یک مسئول و مجری ناظر تهمت می‌زنند و یک وقت فردی به نظام تهمت می‌زند؛ تاکنون خیلی با آنها مسامحه شده است.

آیت‌الله جنتی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره عملکرد دولت نهم و دهم و ضرورت رعایت انصاف در بررسی عملکرد و اعمال آن گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم که دولت هیچ اشکالی نداشت، اما در این دولت ما شاهد زنده شدن بسیاری از شعارهای انقلابی بودیم.

وی ادامه داد: فرهنگ انقلاب، ساده‌زیستی و شعارهای امام(ره) در این دولت مطرح شد و انقلاب تجدید حیات کرد، حداقل در آن اوایل و اگر در آخر مشکلی به وجود آمد من کاری به آن ندارم.

خطیب امروز نماز جمعه تهران افزود: همان چیزهایی که خواست مردم بود مطرح شد و همین بود که جوانان با عشق و علاقه در دوره اول شرکت کردند و حتی از جیب خود خرج کردند که آرای بالایی به دست آمد و همین ارزش دارد.

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی در ادامه با اشاره به بحث اعتدال گفت: این اعتدالی که گفته می‌شود به معنای خط امام است یعنی وصیت‌نامه امام(ره)، آثار امام(ره) و صحیفه نور امام(ره)که در تمام شئون زندگی نفوذ کرده است. موضع ما در قبال آمریکا و منافقین معلوم است و از نظر من اعتدال یعنی دنبال کردن خط نورانی حضرت امام (ره) که روشن است.

آیت‌الله جنتی در ادامه به وضعیت مصر اشاره کرد و اظهار داشت: ما امید داشتیم انقلاب مردم مصر به ثمر برسد و حکومت اسلامی، انقلابی و ضد آمریکایی بر سر کار بیاید اما همه آن به هم ریخته است.

وی افزود: اینها که آمدند، کمک‌هایی به اسرائیل کردند، آن راه‌هایی را که در سرزمین غزه بود و به صحرای سینا وصل می‌شد بستند، تونل‌ها را بستند، پیمان کمپ دیوید را تأیید کردند، ارسال نفت به اسرائیل ادامه پیدا کرد و روابط دوستانه برقرار شد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: از این رو جنبشی به نام جنبش تمرد ایجاد شد که طبق اطلاعاتی که ما در اختیار داریم نزدیک به 60 درصد مردم مصر در آن عضویت دارند.

آیت‌الله‌جنتی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: حرف آنها این است که ما باید مسلمان، ضد آمریکایی، ضد اسرائیلی و مستقل باشیم. از آن طرف هم عده‌‌ای در مقابل ایستاده‌اند و متأسفانه وضع بسیار بد است و در این ایام ماه مبارک رمضان که در آنجا گرما بیداد می‌کند، مردم در خیابان‌ها به جان هم می‌افتند و کشته می‌شوند.

وی افزود: ما از آنها انتظار داریم وحدت خود را حفظ کنند و بر مواضع مشترک خود تأکید کنند. بالاخره دو طرف مواضع مشترکی دارند و بر روی این مواضع به توافق برسند و از خونریزی، هتاکی و آبروریزی‌ها در مقابل دشمنان خود جلوگیری کنند و سیاست‌های ضد آمریکایی را تعقیب کنند. متوجه خطر رژیم صهیونیستی باشند و بدانند که این خطر بسیار بزرگ است.

دبیر شورای نگهبان در پایان، قتل یک نوجوان سیاه‌پوست در آمریکا را یادآور شد و گفت: یک نوجوان 17 ساله سیاه‌پوست به دست یک جوان 29 ساله سفید‌پوست با گلوله کشته می‌شود و بعد از مدتی قاضی عادل! مثلا حقوق بشر را رعایت کرده و او را تبرئه می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار