رييس امور خودكفايي شركت ملي گاز ايران، گفت: هم اكنون از مجموع ۳۸۰ قلم كالاي مورد نياز در بخش گازرساني حدود ۳۷۵ قلم كالا بومي سازي شده که این امر نشان دهنده خودکفایی در بخش توليد رگلاتور، كنتورهاي صنعتي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جعفر زكي زاده با بیان این مطلب گفت: هم اكنون از مجموع ۳۸۰ قلم كالاي مورد نياز در بخش گازرساني حدود ۳۷۵ قلم كالا بومي سازي شده است و طي يك سال گذشته در بخش توليد رگلاتور، كنتورهاي صنعتي و تعدادي ديگر از كالاها نيز به خودكفايي رسيديم.

وي با اشاره به اينكه، در بخش خطوط انتقال گاز نيز از مجموع ۴۲۰ قلم كالاي مورد نياز هم اكنون ۴۰۰ قلم كالا بومي سازي شده است، افزود: در بخش خطوط انتقال گاز يكي از كالاهاي اصلي، لوله هاي فولادي است كه اين لوله ها تا قبل از پيروزي انقلاب به طور كامل از خارج كشور تامين مي شد، اما هم اكنون با توسعه كارخانه هاي سازنده لوله در داخل كشور موفق شديم تمامي لوله هاي مورد نيازمان را از سايز يك دوم تا ۵۶ اينچ از داخل كشور تامين كنيم.

رئيس امور خودكفايي شركت ملي گاز ايران، ادامه داد: علاوه بر اين، در بخش ايستگاه هاي تقويت فشار و بومي سازي توربوكمپرسورها قرارداد ساخت ۱۰۰ دستگاه توبوكپرسور با دو شركت داخلي منعقد كرده ايم كه هم اكنون اين پروژه ها در حال اجراست و با اتمام ساخت اين دستگاه ها بخش اعظمي از نياز هاي صنعت گاز در بخش توبوكمپرسورها تامين خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه، هم اكنون طرح ساخت توربين ملي نيز در دست اقدام است، خاطر نشان كرد: در زمينه تامين شيرهاي فولادي مورد نياز در خطوط انتقال گاز نيز در حال حاضر بيش از ۱۵ شركت فعال هستند و شركت گاز با يك شركت داخلي قرارداد ساخت ۴۰۰ دستگاه شيرهاي بين ۳۰ تا ۵۰ اينچ را منعقد كرده است.

رئيس امور خودكفايي شركت ملي گاز ايران، در خصوص تامين مواد شيميايي و قطعات يدكي مورد نياز در پالايشگاه هاي گاز كشور، گفت: هم اكنون به منظور تامين مواد شيميايي مورد نياز در پالايشگاه ها، در ۲۲ گروه سند شيميايي تهيه شده است.

زكي زاده در ارتباط با توليد قطعات يدكي مورد نياز پالايشگاه ها، گفت: با ايجاد كميته خودكفايي در پالايشگاه ها، توليد قطعات يدكي مورد نياز پالايشگاه ها در دستور كار قرار گرفت و به منظور توليد داخلي آنها در حال تهيه شناسنامه فني براي آنها هستيم كه هم اكنون براي تعدادي از آنها شناسنامه فني تهيه شده و جهت ساخت به شركت هاي داخلي سفارش داده ايم.

وي افزود: در حال حاضر از ۲۰۰ هزار قطعه يدكي مورد نياز، در زمينه ساخت بيش از ۳۰ هزار قطعه به خودكفايي رسيده ايم و توليد حدود ۲۰ هزار قطعه ديگر نيز در مرحله انجام تست كاربردي است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار