مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای استان چهارمحال و بختیاری، از اهدای اعضای دو بیمار مرگ مغزی این استان به بیماران نیازمند خبر داد.

زهرا سیاح گفت: محمود دهقان 22 ساله اهل روستای فیل آباد و ساکن شهرکرد که بر اثر سقوط از ارتفاع دچار آسیب مغزی شده بود، پس از هفت روز که تحت مراقبت های ویژه در آی سی یو بیمارستان آیت اله کاشانی شهرکرد قرار گرفت، دچارمرگ مغزی شد.
وی افزود: مرگ مغزی وی در 25 تیرماه جاری از سوی تیم پزشکی بیمارستان آیت اله کاشانی شهرکرد و پزشکی قانونی تائید و پس از اخذ رضایت خانواده این بیمار مرگ مغزی در 27 تیرماه جاری اعضای بدن این جوان 22 ساله برای پیوند به بیماران نیازمند جدا شد.
سیاح اظهار داشت: قلب، کبد، کلیه ها، پانکراس و بخشی از عروق این بیمار پس از جداسازی برای پیوند به بیماران نیازمند به استان های اصفهان و فارس ارسال شد.
مسئول هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای استان چهارمحال و بختیاری افزود: سید منصور تقوی52 ساله اهل بروجن نیز که بر اثر تومورمغزی دچار عارضه مرگ مغزی شده بود پس از تائید مرگ مغزی وی از سوی پزشک معالج در 25 تیرماه جاری و اخذ رضایت از خانواده وی، با یک آمبولانس مجهزهمراه تیم بیهوشی به بیمارستان آیت اله کاشانی شهرکرد اعزام شد.
وی تصریح کرد: پس از انجام مشاوره های تکمیلی پزشکی در بیمارستان آیت اله کاشانی شهرکرد کبد، کلیه ها، پانکراس و بخشی از عروق وی پس از جداسازی به بیمارستان های اصفهان و فارس برای پیوند به بیماران نیازمند ارسال شد. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.