"سليمان ابوغيث" داماد "اسامه بن لادن" رهبر پيشين گروه القاعده که از سوي دولت آمريکا به ارتکاب فعاليت هاي تروريستي متهم شده از شکنجه خود در زندان توسط بازجويان آمريکايي خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، وي بارها اظهار بيگناهي کرده و اظهار داشته که بازجويانش در دستگاه اطلاعات مخفي آمريکا وي را شکنجه کرده اند.

داماد بن لادن در ماه مارس گذشته در اردن بازداشت شده بود.

وي اظهار داشته است که به مدت 14 ساعت در مسير رسيدن به آمريکا از سوي آمريکايي ها مورد شکنجه قرار گرفته است.استنلي کوهن وکيل مدافع آمريکايي در نيويورک گفت موکلش سليمان ابوغيث -دستيار نزديک و داماد اسامه بن لادن- قرباني "استرداد غيرقانوني" شده است.

ابوغيث که روحاني کويتي است در جلسه دادگاه فدرال در منهتن نيويورک اتهام توطئه براي قتل آمريکايي ها را رد کرد.

استرداد غيرقانوني مظنونان، روشي براي مقابله با تروريسم به شمار مي رود که در دوره جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريکا آغاز شد. در آن زمان ماموران دستگاه اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) مظنونان به عضويت در القاعده را در سراسر جهان بازداشت و آنها را بدون طي کردن روند قضايي به کشورهاي ديگر يا زندان هاي زير نظر دستگاه اطلاعاتي آمريکا در ديگر کشورها منتقل مي کردند.

زماني که اوباما در سال 2009 رئيس جمهور آمريکا شد،‌ استفاده از شيوه هاي بازجويي خشن را که برخي سياستمداران آمريکايي و مدافعان حقوق بشر آن را شکنجه توصيف کردند، محکوم کرد. ولي دولت اوباما اعلام کرد عمليات انتقال مظنونان را به طور کامل ممنوع نخواهد کرد.

اين اظهارات نشان مي دهد دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا همچنان روند جنجالي انتقال غيرقانوني مظنونان را ادامه مي دهد.

دادستاني کل امريکا هنوز در اين باره اظهار نظري نکرده است. پيشتر دادستاني آمريکا مدعي شده بود که اسناد و مدارکي در دست دارد که نشان مي دهد داماد بن لادن از عناصر تروريستي درجه اول سازمان القاعده است.

ابوغيث فوريه گذشته در هتلي در آنکارا توسط عوامل سيا و دستگاه اطلاعاتي ترکيه بازداشت شد. 
برچسب ها: بن ، لادن ، داماد ، آمریکا ، شکنجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار