در حمله نیروهای امنیتی بحرین به تظاهر کنندگان در مناطق اطراف منامه پایتخت این کشور ده ها نفر زخمی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ; شبکه تلویزیونی سوریه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: در حمله نیروهای امنیتی بحرین به تظاهر کنندگان در مناطق اطراف منامه پایتخت این کشور ده ها نفر زخمی شدند.

همزمان با ادامه تظاهرات و اعتراضات در مناطق مختلف بحرین به منظور آمادگی برای جنبش تمرد در ماه آینده، اقدامات سرکوبگرانه رژیم این کشور علیه تظاهرکنندگان نیز ادامه یافت و تعرض به مساجد نیز بار دیگر از سرگرفته شد. تظاهرات علیه رژیم آل خلیفه در مناطق مختلف بحرین به منظور آمادگی برای شرکت در جنبش تمرد بحرین در چهاردهم ماه آینده همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر نیروهای رژیم آل خلیفه با استفاده از گلوله های ساچمه ای به سرکوب تظاهرکنندگان پرداختند و شبه نظامیان وابسته به رژیم با یورش به مناطق مختلف به بازداشت شهروندان پرداختند و به سمت مساجد نیز تیراندازی کردند. 

فادی السید گزارشگر این شبکه با اشاره به ادامه تظاهرات در مناطق مختلف بحرین افزود: تظاهرکنندگان بحرینی بر حمایت خود از بازداشت شدگان در زندان های رژیم آل خلیفه تاکید کردند و افزودند دست از حمایت اسرا بر نمی دارند. تظاهرکنندگان همچنین خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند. 

بر همین اساس اهالی منطقه العکر با شرکت در تظاهراتی شبانه که شمار زیادی از زنان نیز در آن حضور داشتند تعرض به ریحانه الموسوی از زنان بازداشت شده بحرینی را در زندان های رژیم آل خلیفه محکوم کردند و تعرض به وی را اقدامی وحشیانه دانستند و خواستار مجازات عاملان این جنایت شدند. اهالی کرانه و سنابس نیز با شعار مقاومت در برابر دیکتاتور به تظاهرات پرداختند و شرکت کنندگان در آن بر شرکت در اعتراضات تا براندازی رژیم تاکید کردند و مسئولان رژیم از جمله پادشاه این کشور را جنایتکار دانستند. 

در ادامه گزارش با اشاره به اقدامات سرکوبگرانه عناصر رژیم بحرین علیه معترضان آمده است: نیروهای رژیم و شبه نظامیان وابسته به آن تحت حمایت بالگردهای رژیم به تظاهرکنندگان و منازل آنها یورش بردند و از گازهای اشک آور و سمی و نیز گلوله های ساچمه ای استفاده کردند. عناصر رژیم همچنین در مناطق الدراز و جدحفص به سمت منازل مردم گاز اشک آور شلیک کردند. در همین حال گروه های مخالف بحرینی خشونت ها علیه مردم را محکوم کردند. 

نیروهای رژیم در النویدرات به سمت یک مسجد تیراندازی کردند که بر اثر آن خساراتی به مسجد وارد شد. در همین حال افراد ناشناس با حمله به یک مسجد در منطقه سلماباد خساراتی به آن وارد کردند و عبارت طایفه گرایانه روی دیوارهای آن نوشتند. مرکز حقوق بشر بحرین درباره از سرگیری تعرض عناصر رژیم به مساجد ابراز نگرانی کرد و شیخ میثم سلمان مسئول آزادی ها در مرکز حقوق بشر، رژیم را مسئول این حملات دانست و خواستار رعایت حرمت مساجد و اماکن عبادت شد و بر شکست همه تلاش ها برای کشاندن مردم به اقدامات خشونت بار طایفه ای تاکید کرد. 


برچسب ها: حمله ، نیروهای ، امنیتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار