فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: دهیاران پیشقراولان عرصه اجرایی کشور هستند.

 

ˈابوالقاسم مهریˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: تا آخرین روز از عمر دولت خدمتگزار دهم، خدمات رسانی دولت ادامه خواهد داشت و دهیاران نیز کماکان باید پای کار باشند.

وی گفت: حال که در دهه پیشرفت همراه با عدالت قرار گرفته ایم، زمان و مکان مهم نیست و باید پیوسته برای تعالی و بالندگی نظام اسلامی بکوشیم.

مهری افزود: دهیاران نقطه اتکاء و اعتماد دولت و روستاییان و پل ارتباطی آنان هستند.

وی اختیارات دهیاران را به موازات اختیارات شهرداران در شهرها برشمرد و خاطرنشان کرد: دهیار مدیر اجرایی روستا و یک ظرفیت سازمان یافته و قانونمند است که مطابق سیاستگذاری اعضای شورای اسلامی به امر اجرا می پردازد.

فرماندار فیروزکوه گفت : غربالگری پروژه های عمرانی، عضویت در ستاد یادواره شهدا، گزارش عملکرد ریالی و پیشرفت فیزیکی پروژه ها به جامعه هدف، اخلاق مداری، حفظ حریم کل روستا (داخل و خارج بافت) و افزایش اطلاعات فنی نسبت به طرح هادی و دیگر طرح های کالبدی روستا از دهیاران انتظار می رود.

وی ادامه داد: دهیاران باید آن چنان به خدمت بپردازند که پس از اتمام مسؤولیت، جای خالی آنها احساس شود.

مهری همچنین خواستار دخالت مستقیم دهیاران در بودجه بندی های سالانه مناطق روستایی شد و گفت: دهیاران منابع مالی را در جای خود و بر اساس مصوبه شورای اسلامی روستا هزینه کنند تا از نظر دستگاه های نظارتی نیز مشکلی پیش نیاید.

وی در خاتمه خواستار تشکیل تعاونی دهیاری های شهرستان شد تا حل مسایل امور روستایی با دقت بیشتری انجام شود./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.