شرکت نوکیا رسما بازنشستگی سیستم عامل سیمبین را اعلام کرده است.

به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران، نوکیا از تابستان ۱۳۹۰ سیمبین را در آمریکای شمالی بازنشسته کرد و پس از آن زمزمه هایی در خصوص کنار گذاشتن کامل سیمبین و حذف همیشگی این سیستم عامل قدیمی شروع شد. اکنون این شرکت خبری را منتشر کرد که از تابستان امسال فروش تلفن های هوشمند مجهز به سیست معامل سیمبین را برای همیشه متوقف خواهد کرد و ابزارهای قدرتمندی چون Nokia 808 PureView هم به سرنوشت افسانه هایی مانند Nokia N9 مبتلا می گردند.

 این بدان معنی است که از این پس تمامی اسمارت فونهای تولیدی توسط این غول فنلاندی تنها از سیستم عامل ویندوز فون نیرو خواهند گرفت. نوکیا دوره بسیار طولانی توسعه ابزارهای سیمبین را یکی از دلایل حذف این محصولات عنوان می کند. طبق اعلام این کارخانه، عرضه هر موبایل سیمبینی به بازار تقریبا ۲۲ ماه وقت می برد.

 این در حالی است که یک اسمارت فون ویندوز فونی در کمتر از یک سال آماده عرضه به بازار است. البته تعداد فروش و میزان استقبال بازار را هم باید در این تصمیم موثر بدانیم. نوکیا طی فصل اول سال جاری میلادی تنها موفق به فروش ۵۰۰ هزار دستگاه سیمبینی شده است. در حالی که در همین مدت توانسته بیش از 5.6 میلیون موبایل لومیا با سیستم عامل ویندوز فون را  به فروش برساند.

منبع : بایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.