رييس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۴۹ هزار و ۲۵۵ هكتار نخلستان هاي جنوب استان ۳۸ هزار و ۵۵۱ هكتار آن بارور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، رضا نجفي ضمن اشاره به شروع شدن فصل برداشت در بيشتر شهرهاي جنوبي سيستان و بلوچستان، پيش بيني كرد: ۲۱۵ هزار تن انواع خرما از اين خطه برداشت و به بازارهاي فروش در سراسر كشور عرضه شود.

وي با بيان اينكه خرما به عنوان غذايي با مواد مغذي فراوان از قرن ها پيش خوراك انسان و دام بوده است، گفت: سيستان و بلوچستان از شاخص ترين مناطق توليد خرما در ايران محسوب مي شود.

وي با اشاره به كيفيت بالاي خرماي توليدي در سيستان و بلوچستان، افزود: كيفيت خرماي مضافتي شهرستان سراوان و نيكشهر در دنيا كم نظير است و خرماي ربي اين استان بازار قابل قبولي در خارج كشور دارد.

رييس سازمان جهاد كشاورزي سيستان و بلوچستان گفت: كار برداشت خرما در استان كه از نيمه دوم خرداد ماه گذشته آغاز شده است تا مهرماه امسال ادامه خواهد داشت.

نجفي با بيان اينكه ۷۰ نوع خرما در سيستان و بلوچستان توليد مي شود، اظهار داشت: بيشترين رقم توليد خرما در استان با حدود ۴۰ هزار هكتار سطح زير كشت مربوط به نوع ربي و مضافتي است.

وي گفت: ۲۳ واحد نگهداري خرما با ظرفيت ۴۷ هزار تن و ۱۳ واحد بسته بندي خرما با ظرفيت ۳۵ هزار تن در سيستان و بلوچستان فعال است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.