مديرعامل شرکت نفت فلات قاره از نهايي شدن طرح جامع توسعه (ام دي پي) ميدان نفتي توسن در مرداد امسال در پژوهشگاه صنعت نفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي ( شانا)، محمود زيرکچيان زاده ، ميدان نفتي توسن را يکي از چند ميدان نفتي در اطراف جزيره قشم اعلام و تصريح کرد : پيش بيني توليد ما از اين ميدان روزانه 25 هزار بشکه است، اما هم اکنون با پيمانکار طرح براي توليد روزانه فاز نخست روي 7 تا 10 هزار بشکه به توافق رسيده ايم.

مدير عامل شرکت نفت فلات قاره ، قرارداد ميدان توسن با قرارگاه خاتم الاوصيا را 450 ميليون دلار اعلام کرد و گفت: شرکت نفت کيش با همکاري پژوهشگاه صنعت نفت درحال تهيه ام.دي.پي اين ميدان است که تا مرداد ، نهايي مي شود.

به گفته زيرکچيان زاده قرارداد توسعه ميدان توسن با قرارگاه خاتم الاوصيا در قالب بيع متقابل (باي بک) در مدت زمان 36 ماه به امضا رسيده و طراحي اين پروژه به شرکت سازه واگذار شده است.
وي افزود: توسعه ميدان توسن هم اکنون وارد مرحله نهايي شده است.

مدير عامل شرکت نفت فلات قاره تصريح کرد: شرح کار توسعه ميدان توسن نهايي شده است و بر اساس آن چهار چاه در اين ميدان حفاري و يک سکوي دريايي بايد در آن نصب شود و نفت توليدي با خط لوله 30 کيلومتري از مسير دريا براي فرآورش منتقل مي شود.

توافقنامه طرح توسعه ميدان توسن با هدف انجام مطالعات پايه ، مقدمات کار و ارائه پيشنهاد فني و مالي خرداد پارسال ميان شرکت نفت فلات قاره و قرارگاه سازندگي خاتم الاوصيا به امضا رسيد.
ميدان نفتي توسن در جنوب غربي جزيره قشم قرار دارد که تا مرز دريايي شمال امارات متحده عربي نيز گسترش يافته است.

شرکت فلات قاره در نظر دارد منطقه قشم را که يکي از مناطق شش گانه فلات قاره ايران است، با ايجاد زيرساخت هاي لازم و اجراي طرح هاي توسعه ميدان هاي نفتي و گازي هنگام، توسن، توسن شمال غربي، تفتان، هرمزها، گورزين، سلخ، دوستکو و فروز A , B به يکي از قطب هاي نفت و گاز انرژي کشور تبديل  کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: توسعه ، میدان ، نفتی ، توسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار