بر اساس اطلاعات ایستگاه­ سنجش آلودگی هوای تهران بر میزان غلظت آلاینده­ ذرات معلق کمتر از ده میکرون نسبت به ديروز افزوده شده و از میزان غلظت منواکسید کربن نسبت به مدت مشابه ديروز کاسته شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ این درحالی است که در میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون نسبت به روز گذشته تغییری رخ نداده است.
به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هواهم اکنون در شرایط ناسالم برای گروه های حساس می باشد.
لازم به ذکر است ایستگاه­های شهرداری منطقه 4 و شهرک چشمه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط  ناسالم قرار دارند. گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف و در پاره­ای نقاط وزش باد می­ باشد. به این ترتیب انتظار می­رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر در  شرایط  ناسالم برای گروه­های حساس باقی بماند.
اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در مناطق ناسالم برای گروه­های حساس: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن.  توصیه می­گردد در مناطق ناسالم برای گروه­های حساس افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.
نمودار کیفیت هوای تهران (مرکز هماهنگی آلودگی هوا - مهار) وضعیت آلودگی هوای تهران از ساعت 11صبح امروز را نشان مي دهد





برچسب ها: تهران ، آلوده ، ایستگاه ، سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.