عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت:‌ ائتلاف‌های صورت گرفته در گذشته نتوانستند پایدار باشند و ثمره آنها نیز اغلب خوشایند نبوده است.

منصور حقیقت‌‍‌پور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: به نظر می‌رسد ما نیازمند مفاهیم و ادبیات مشترک هستیم که تاکنون در این قسمت کار خاصی صورت نگرفته است به طوری که ائتلاف‌های صورت گرفته در گذشته نیز نتوانسته است پایدار باشد.

وی خاطرنشان کرد: فارغ از جایگاه هر کدام از فراکسیون‌ها که روی اصول مشخص و معین و بر اساس یک جمع‌بندی منطقی حرکت می‌کنند که در این صورت قطعاً‌ اهداف مورد نظر نیز بیشتر تحقق پیدا می‌کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با استقبال از ائتلاف مطرح شده بین دو جریان اصولگرایی در مجلس نهم یادآور شد: اگر این ائتلاف اتفاق بیفتد اتفاق مبارکی است ولی تاکنون کار جدی و پیگیری اساسی در این زمینه صورت نگرفته است.

حقیقت پور از نشست فراکسیون رهروان ولایت مجلس در آینده نزدیک با رئیس جمهور منتخب و تشکیل تیم کاری مجلس و دولت خبر داد و تاکید کرد: این تیم کاری مسائل مختلف از حوزه زیر‌بنایی اقتصادی و فرهنگی گرفته تا شکل‌گیری کابینه و مسائل امنیتی و ... را به جد پیگیری می‌کند که امیدواریم در فضای تعاملی به وجود آمده مباحث خوب مدیریت و مهندسی شوند تا کار پخته و مطلوب به سرانجام برسد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس اظهار امیدواری کرد با این تعامل و نزدیکی شفاف و فاصله‌ای که بین دو قوای مجریه و مقننه در ماه‌های اخیر افتاده بود، ترمیم شود.

وی این حرکت را در راستای همپوشانی و هم‌افزایی بیشتر توصیف کرد و بیان داشت: امروز مجلس دارای ظرفیت اجرایی و کارشناسی مطلوبی است و باید از این ظرفیت به نحو معقول و منطقی استفاده کرد.

حقیقت پور حل مشکلات اساسی کشور را در حوزه اقتصادی نظیر تورم، بیکاری، گرانی، تامین معاش مناسب مردم و محوریت قانون هدفمندی یارانه‌ها را یادآور شد و افزود: در این زمینه بین دولت و مجلس کار گروه‌هایی فعالیت می‌کنند تا به شکل منطقی و کارشناسی این مشکلات برطرف شده و بستر همکاری و همراهی بیشتر فراهم آید.

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: امیدواریم رئیس جمهور منتخب بر همان سیاق اعتدال عناصر خود را در کابینه انتخاب کند تا امکان عبور آنها از کانال رای اعتماد مجلس به خوبی،‌ آرام و همراه با رای بالاتر فراهم آید/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.