مدیرکل اتباع و امور خارجی استاندار تهران با بیان اینکه مهلت نوبت‌دهی اینترنتی آمایش 9 برای اتباع مشمول تا 20 تیر ماه بود، گفت: این مهلت تا 31 تیرماه تمدید شده و پس از آن به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.


مدیرکل اتباع و امور خارجی استاندار تهران با بیان اینکه مهلت نوبت‌دهی اینترنتی آمایش 9 برای اتباع مشمول تا 20 تیر ماه بود، گفت: این مهلت تا 31 تیرماه تمدید شده و پس از آن به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، عیسی موسوی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آمایش 9 با تمدید یک ساله کارت‌های آمایش 8 برای نخستین بار اجرا می‌شود، چرا که در سنوات گذشته هر ساله این کارت صادر می‌شد، اما امسال کارت دارندگان آمایش 8 به مدت یک سال و تا 31 خرداد ماه 93 تمدید خواهد شد.

وی افزود: مشمولان این طرح، آن دسته از اتباع خارجی هستند که فرآیند آمایش 8 (اتباع افغان) و آمایش 7 (اتباع عراقی) شرکت کرده و کارت‌های این دو آمایش را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل اتباع و امور خارجی استاندار تهران ادامه داد: این کارت همچنین برای خانواده‌های شهدا و جانبازان نیز که در آمایش‌ها شرکت‌ نکرده‌اند نیز تمدید خواهد شد.

موسوی‌نسب گفت: در این مرحله پس از نوبت‌دهی اینترنتی، اتباع باید به پایگاه‌های اعلام شده مراجعه و پس از تحویل مدارک آمایش 8 خود به پایگاه‌ها، نسبت به دریافت برگه تردد 90 روزه اقدام کنند که این برگه‌های تردد به یکی از اعضای خانواده بالای 18 سال و ترجیحا به سرپرست‌های خانوار تحویل می‌شود.

وی از اتباع خواست تا نسبت به دریافت این برگه تردد 90 روزه اقدام کنند، چرا که تمدید کارت‌های آمایش حدود سه ماه زمان می‌برد و در این مدت باید این افراد برگه تردد داشته باشند تا در ادارات و یا ثبت‌نام فرزندانشان برای مدارس دچار مشکل نشوند.

مدیرکل اتباع و امور خارجی استاندار تهران با بیان اینکه اجرای طرح نوبت‌دهی اینترنتی برای نخستین بار در ایران و در بین کشورهای پناهنده‌پذیر انجام شده است، با اشاره به مزایای اینترنتی شدن این طرح، گفت: بهبود در روند رسیدگی به وضعیت اقامتی پناهندگان، اجرای ماده 27 کنوانسیون پناهندگان، تنظیم حجم مراجعه به شعبات و جلوگیری از ازدحام تشکیل صف‌های طولانی، احترام به کرامت انسانی و حقوق پناهندگان بخشی از مزایای این طرح است.

موسوی‌نسب اضافه کرد: همچنین با اجرای اینترنتی این طرح، سرعت و مراحل ثبت‌نام به راحتی انجام می‌شود، ضمن آنکه امکان ثبت‌نام شبانه‌روزی از طریق اینترنت وجود دارد و تحقق دولت الکترونیک و کاهش سفرهای درون شهری اتباع و کاهش هزینه‌های آنها بخش دیگری از مزایای طرح اینترنتی است.

مدیرکل اتباع و امور خارجی استاندار تهران با تاکید بر اینکه مهلت مراجعه به سایت نوبت‌دهی تا 20 تیرماه بود که این مدت تا 31 تیرماه تمدید شده، از اتباع خواست در هفته باقی مانده نسبت به نوبت‌دهی خود اقدام کنند، چرا که پس از این زمان، سایت فعال نخواهد بود و این مهلت نیز تمدید نمی‌شود.

به گفته وی، اتباعی که نسبت به نوبت‌دهی خود اقدام نکنند، کارت آنها باطل خواهد شد و پس از ابطال کارت اتباع، برابر قانون این افراد به عنوان غیرمجاز در کشور تلقی می‌شوند و مراجع قضایی و انتظامی برابر قانون با آنها برخورد خواهد کرد.

موسوی‌نسب ادامه داد: برای تسریع در روند نوبت‌دهی، سهمیه روزانه استان را از 700 خانوار به 1000 خانوار افزایش داده‌ایم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین ایوبی
۱۰:۴۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
سلام بنده تاالان هم ثبت نام نکرده ام اما سریال رو دارم یعنی حین ثبت نام اینجانبودم تکلیفم چیه