دانشمندان رباتي طراحي کرده اند که با کنترل وضعيت آسانسورها از سقوط و حرکت ناگهاني شان جلوگيري مي کند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، يک ربات کوچک طراحي شده که علي رغم ظاهر خاصي که دارد مي‌تواند آسانسورها ، پل هاي برقي را کنترل کند و از بروز مشکل حرکتي جلوگيري نمايد.

همان طور که مي‌دانيد آسانسورها در معرض خطراتي همچون سقوط و حرکت هاي ناگهاني است چرا که کابل هاي حرکتي شان کنترل نمي شود و ضمنا امکان پاره شدن کابل نيز وجود دارد.
اما در اين طراحي با قرار دادن يک آهنرباي دائم حول محور کابل و کنترل سنسوري اين ربات آسانسورها ديگر سقوط نخواهند داشت، آهن رباي به کار رفته در اين طراحي يو " u "شکل است و جريان شارژ مغناطيسي مورد نظر براي تست کابل را فراهم مي کند.


عملکرد اين ربات کنترلي
اين ربات به سرعت در حال اسکن کابل و سير حرکتي آن است در صورت وجود نقايص مي‌تواند آن را تشخيص دهد و حتي انحراف زاويه کابل در حرکت آن را که مي‌تواند نهفته باشد و غيرقابل تشخيص نمايش دهد. اين ربات توسط باتري و کنترل از طريق بلوتوث توسط يک کامپيوتر يک نمايش گرافيکي از ميدان مغناطيسي و نقاط مشکوک را با وضوح بالايي نمايش مي دهد.

لازم به ذکر است که اين ربات فقط نقايص مربوط به محدوده خود را شناسايي مي کند. محققان روش ديگري براي جبران اين مشکل در نظر گرفته اند و آن قرار دادن يک مبدل در کابل است وقتي موج جاري در کابل منعکس نمي شود يعني نقصي در کابل آسانسور وجود دارد که مشکل ساز خواهد شد .خروجي اين موج يک تصوير خواهد بود که توسط کامپيوتر تجزيه و تحليل مي شود و در صورت وجود مشکلاتي در کابل اين مشکلات نمايان خواهد شد./ح
برچسب ها: ربات ، سقوط ، آسانسور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.