گوشی همراه آلوده ترین منبعی است که نزدیک صورت شما قرار مي گيرد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ چاره‌ای نیست. ما برای مکالمه باید تلفن همراه را به صورتمان بچسبانیم. از آن گذشته برای نوشتن پیامک، نوک انگشتان با صفحه شیشه‌ای تلفن‌های صفحه لمسی دائم در تماس است. صفحه آلوده‌ای که تحقیقات می‌گوید حتی از نمونه‌های برداشت شده از یک توالت عمومی هم باکتری‌های بیشتری در خود دارد. 
درک این مطلب چندان هم سخت نیست زیرا با کمی دقت می‌توان دریافت که تلفن همراه معمولا طی روز همیشه و در همه جا همراه ماست و با توجه به مکان‌ها و افرادی که روزانه با آنها در ارتباط هستیم، صفحه شیشه‌ای روی تلفن بستر مناسبی برای رشد انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌شود. از آن گذشته لمس مداوم این صفحه یا نزدیکی آن با پوست صورت هنگام مکالمه، رطوبت و مواد غذایی کافی برای بقا و رشد میکروب‌ها را فراهم می‌آورد.


با توجه به همین موضوع شرکت آمریکایی کورنینگ (Corning) که به صورت تخصصی روی ساخت شیشه و سرامیک تمرکز دارد و از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صفحه شیشه‌ای روی تلفن‌های همراه است و یکی از محصولاتش به‌نام گوریلاگلاس روی اکثر گوشی‌های همراه امروزی به چشم می‌خورد، در حال ساخت شیشه محافظ مخصوصی برای گوشی‌های همراه است که ویروس‌ها و حتی باکتری‌های مقاوم در برابر سموم را ازبین می‌برد. در آزمایشی که از سوی این شرکت صورت گرفته، در سطح شیشه ضدباکتری جدید پس از دو ساعت هیچ باکتری‌ای وجود نداشته، در حالی که سطح شیشه معمولی پر از میکروب بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار