حازم الببلاوی نخست وزیر موقت مصر در قاهره با ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ; عبدالفتاح فاید رئیس دفتر این شبکه در گزارش مستقیم از قاهره درباره آخرین تحولات مصر، گفت فعالیت سیاسی بسیار گسترده ای در نهاد ریاست جمهوری و حکومت مصر صورت می گیرد. در نهاد ریاست جمهوری دیداری بین عدلی منصور رئیس جمهور موقت و معاونش محمد البرادعی و مشاورانش انجام شد. به گفته برخی منابع، در این دیدار مسائل متعددی بررسی شد که مهم ترین آنها موضوع سد النهضه و روابط با اتیوپی و قاره آفریقا و همچنین موضوع آشتی ملی و تشکیل کمیته مربوط به تدوین ماده های مورد اختلاف در قانون اساسی بود. 

خبرنگار الجزیره افزود در ساختمان دولت مصر حازم الببلاوی نخست وزیر موقت این کشور با ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه آمریکا در حضور سفیر آمریکا در قاهره دیدار کرد. این اولین دیدار در نوع خود به شمار می رود زیرا شاید این اولین بار باشد که نخست وزیری سوگند یاد نکرده و نخست وزیر نشده و همواره مامور تشکیل کابینه است اما چنین دیدارهایی انجام می دهد. این مسئله قطعا عمق بحران سیاسی در مصر را نشان می دهد و همچنین بیانگر میزان توجه بین المللی به حوادث مصر است. 

بیانیه ای که نخست وزیری مصر منتشر کرده است ، حازم الببلاوی در دیدار با مسئول آمریکایی مسائل مهمی را بررسی کرده است که اوضاع منطقه و نقشه راه که هم اکنون اجرا می شود، از جمله این مسائل به شمار می رود. این دیدار مهم همزمان با ادامه دیدار حازم الببلاوی با نامزدهای پست های وزارتی صورت گرفت. 
برچسب ها: دیدار ، نخست ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار