اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال غزه تحت محاصره نیرو‌های صهیونیست قرار گرفته و هزاران نفر از مردم که در آن هستند امکان خروج ندارند.

سازمان پزشکان بدون مرز از ادامه محاصره اردوگاه آوارگان «جبالیا» در شمال غزه خبر داد و گفت هزاران نفر از مردم در این اردوگاه محبوس شده‌اند و اجازه خروج ندارند.

به گزارش الجزیره، این سازمان اعلام کرد که نیرو‌های صهیونیست به هیچ کس اجازه ورود یا خروج نمی‌دهند و هر کس تلاش کند از اردوگاه خارج شود، هدف گلوله قرار می‌گیرد. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که دست کم ۱۳ فلسطینی اواخر امروز (جمعه) در حملات رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در جبالیا به شهادت رسیدند و به چندین خانه در مجاورت آن نیز آسیب وارد شد. این در حالی است که امروز در سراسر نوار غزه بیش از ۵۴ فلسطینی به شهادت رسیدند. 

نیرو‌های صهیونیست از روز سه‌شنبه تانک‌های خود را به عمق جبالیا انتقال داده‌اند. «صلاح» ۶۰ ساله، پدر ۵ فرزند که ساکن شهر غزه است، گفت: «جبالیا به گونه‌ای بمباران می‌شود که گویی جنگ تازه شروع شده و جهان این را نمی‌بیند. ما حداقل هفت کیلومتر دورتر زندگی می‌کنیم، اما صدای حملات هوایی اسرائیل و گلوله باران تانک‌ها خواب را از ما می‌گیرد. جهان باید جلوی جنایات اسرائیل را بگیرد». 

وزارت بهداشت غزه می‌گوید شمار کلی شهدا تا کنون از ۴۲ هزار نفر گذشته است و بیش از ۲.۳ میلیون فلسطینی در سرزمین خود آواره شده‌اند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار