تصویب کمیسیون تخصصی جدید تحت عنوان کمیسیون حقوقی و قضایی در شورای عتف مطرح شده است.

 به گزارش گروه  علمي باشگاه خبرنگاران ؛محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری که در سالن همایش های این معاونت برگزار شد طی سخنرانی گفت: جلسه 13 شورای عالی عتف با حضور اکثریت اعضا و با ریاست رئیس شورا برگزار شد که چندین مصوبه داشته است.


 
وی در خصوص مصوبات این جلسه افزود: یکی از این آئین نامه مربوط به آئین نامه اجرایی بند 116 قانون بودجه سال 92 بوده که در آن به دستگاه ها تکلیف شده که 1 تا 3 درصد فعالیت های تحقیقاتی الويت دارد را تعیین کند تا هزینه آن ها مشخص شود.

مهدی نژاد نوری تصریح کرد: البته اصلاحاتی نیز در همان آئین نامه سال گذشته در نظر گرفته شده چنانچه 60 درصد این منابع طرح های کلان ملی و 40 درصد پروژه هایی شود که با توجه به نیاز مصوب شود همچنین طی سال های گذشته هیچ مقدار مشخصی در خصوص درصد این هزینه های به ما اطلاع داده نشده بنابراین ما می خواهیم که تا پایان مرداد ماه میزان هزینه 5/. تا 3 درصد مشخص و به دبیر خانه شورای عتف اعلام کنند.
 
وی اظهار داشت: تصویب کمیسیون تخصصی جدیدی به نام کمیسیون حقوقی  و قضای از مجموعه قوه قضاییه در شورا مطرح شد و به تصویب رسید.
 
مهدی نژاد به طرح های کلان ملی اشاره کرد و گفت: ارائه 2 گزارش از طرح های کلان ملی که قبلاً به تصویب شده بود عبارتند از پروژه سیر مفهومی فلسفه سیاسی اسلام از موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه که مهترین بحث آن خروجی این طرح و پیوند آن با مباحث تحول در علم انسانی بوده که ادامه می یابد.
 
وی افزود: نقد و بررسی جریان های تفضیلی قرآن که البته درخواست شده مبنی بر تغییر عنوان این پروژه چنانچه این پروژه با کمیته تحول علوم انسانی در کمیته راهبردی پیوند خود را حفظ کند.
 
مهدی نژاد تصریح کرد: همچنین پروژه های فرهنگ جامع زبان فارسی از فرهنگستان زبان فارسی که قبلاً به کمیسیون تخصصی رفته و در شورای مطرح شده  بود و اصلاح خط مش ها و ساز و کارهای اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی با توجه به اینکه این نیازمند یک فعالیت علمی است.
 
وی در ادامه گفت: حدود یکسال کار گروهی به ریاست رئیس دانشگاه تهران مطرح شده که این اقتصاد مقاومتی مورد پیگیری قرار گرفته و در کمیسیون دائمی به تصویب رسید چنانچه شورا نیز موافقت اصولی خود را بیان کرده اند و هزینه های آن آنالیز و تجزیه و تحلیل می شود.
 
وی تصریح کرد: تصویب نهایی نظام حکومتی الگو که در این خصوص موافقت اصولی به عمل آمده همچنین طرح کمیسیون سلامت نیز در کمیسیون تخصصی مطرح شده و طی 2 هفته آینده یک جلسه فوق العاده برای بررسی این 2 طرح طی 2 هفته آینده یک جلسه فوق العاده برای بررسی این موضوعات ارائه می شود./ع2
برچسب ها: رب ، ریب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار