در جريان رشد امروز بورس تهران، شاخص فرابورس نيز 2.91 واحد رشد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،دوشنبه 24 تيرماه ،درمعاملات بازار فرابورس  42.5 میلیون سهم و اوراق به ارزش  354.4 میلیارد ریال معامله شد و شاخص فرابورس با  2.91 واحد رشد به 585.8 واحد رسید.

مبادله 13.6میلیون سهم بانک خاورمیانه در بازار پایه به ارزش 16.4میلیارد ریال  بیشترین حجم معاملات را در میان شرکت های فرابورسی داشت. و شرکتهای روان فناور و روی زنگان بیشترین افزایش قیمت و بیمه سامان و تدبیرگران فارس و خوزستان بیشترین کاهش را کسب کردند.
 
بر پایه این گزارش ،در بازار ابزارهای نوین مالی که هر برگه آن به ارزش یک میلیون ریال خرید و فروش می شود، بیشترین حجم معاملات را گواهی سپرده انصار 83هزارو 950برگه، اجاره مپنا 65هزارو 960برگه و اجاره ماهان 9هزارو 630برگه داشتند افزون بر این قیمت هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن با افزایش روبرو بود؛ به طوری که امتیاز تسهیلات مسکن مرداد 90، با رشد 4درصدی به نرخ 396هزارو 403 ریال رسید.

گشایش نماد قند تربت جام در بازار پایه
مدیر عامل فرابورس ایران اعلام کرد:  نماد شرکت فرآورده های غذایی و قند تربت جام با سرمایه 26میلیارد ریال دوشنبه 31تیر در بازار  پایه گشایش می یابد. ودر پی درج شرکت قند تربت جام در بازار پایه و در راستای اجرای ماده 3"دستورالعمل  اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در بازار پایه"، نماد معاملاتی این شرکت 26میلیارد ریالی دوشنبه 31تیر در بازار عادی گشایش می یابد.
وی ادامه داد: تایید معاملات و قیمت گذاری سهام در روز گشایش نماد ، مشروط به معامله حداقل 260هزار سهم معادل یک درصد از کل سهام شرکت است و در روز عرضه اوليه به روش گشايش نماد، نماد شركت بدون محدوديت دامنه نوسان گشايش مي يابد .

قيمت پاياني معاملات بر اساس ميانگين موزون قيمت هاي معامله شده در همان روز و پس از گشايش نماد دامنه نوسان قيمت به ميزان 5 درصد قيمت پاياني روز معاملاتي قبل تعيين مي شود.

وي تصريح كرد: استفاده از كد معاملات به صورت گروهي (ددد) در معاملات بازار پايه ممنوع بوده و معامله گران برخط نيز مجاز به ثبت سفارش نيستند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، فرابورس ، شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار