مدیرعامل شرکت سیمان ممتازان کرمان گفت: در 3 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات سیمان از این شرکت 600 درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمد ربانی امروز در کرمان با اشاره به رشد 600 درصدی صادرات سیمان این شرکت در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: اگر مشکلات حمل و نقل برطرف شود، امکان صادرات بیشتر سیمان با توجه به تقاضای بالای این محصول وجود دارد.

وی بزرگترین مشکل صادرات سیمان را حمل و نقل اعم از ریلی و زمینی این محصول عنوان کرد و گفت: اکنون ماهانه حدود 500 تن سیمان تنها از شرکت ممتازان به تاجیکستان صادر می‌شود که در صورت تامین واگن بیشتر، امکان صادرات 10 برابری این میزان محصول به تاجیکستان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت سیمان ممتازان بیان داشت: سه کارخانه تولید سیمان در استان کرمان فعال است که با توجه به تولید بیش از تقاضای این محصول در استان، باید امکانی فراهم شود تا محصولات این کارخانجات به راحتی صادر و بر میزان ارزآوری استان کرمان در کشور افزوده شود.

وی با بیان اینکه 15 هزار تن سیمان از شرکت ممتازان در خردادماه امسال به عراق صادر شده است، حمل و نقل جاده‌ای را نیز از جمله مشکلات صادرات سیمان به این کشور دانست و اذعان داشت: انتظار ما این است که شرکت‌های باربری کرمان فعالیت بهتر و بیشتری در زمینه حمل و نقل سیمان به خارج از کشور داشته باشند.

ربانی با اشاره به تولید روزانه 3 هزار و 400 تن سیمان در شرکت سیمان ممتازان تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال 40 هزار و 971 تن سیمان و 53 هزار و 470 تن کلینکر از شرکت سیمان ممتازان به کشورهای پاکستان، تاجیکستان، افغانستان، عراق، مصر و امارات صادر شده است.

مدیر عامل شرکت سیمان ممتازان ادامه داد: با وجود هزینه‌های بسیار بالای حمل و نقل سیمان که در بسیاری موارد هزینه حمل بیش از خود سیمان می‌شود، کیفیت برتر سیمان ایران و رقابتی بودن قیمت‌ها باعث شده است که کشور‌های آسیایی، اروپایی و آفریقایی این هزینه‌های گزاف را بپردازند و سیمان ایران را خریداری کنند.

ربانی با اشاره به هزینه‌‌های بالای تولید سیمان اذعان داشت: با توجه به اینکه قیمت کنونی سیمان همه هزینه‌های تولید و پاکت سیمان را در بر نمی‌گیرد و تورم موجود، امکان کاهش این قیمت به هیچ وجه وجود ندارد.

وی دلیل کاهش موقت تقاضای سیمان را رکود در ساخت و ساز عنوان کرد و ادامه داد: کیفیت برتر سیمان ممتازان سبب شده است که این محصول از کشور‌های بسیاری از جمله حوزه خلیج فارس و آفریقا متقاضی داشته باشد./ج1

برچسب ها: سیمان ، ممتازان ، هزینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.