مدیرکل امور کتابخانه‌های استان بوشهر گفت: سرانه میزان مطالعه در کشور 79 دقیقه و در استان بوشهر 59 دقیقه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، صدرالله محتشم صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌ها و نهضت مطالعه مفید در اهرم افزود: ایران اسلامی در حال حاضر مورد حملات شدید فرهنگی است که این حملات طبق گفته‌های دیگر کشورها در طول تاریخ نسبت به هیچ کشوری مشاهده نشده است.

وی گفت: اگر فرهنگ جامعه‌ای شسته شود تمام بخش‌های آن جامعه شسته و آسیب می‌بینند زیرا فرهنگ پایه و اساس جامعه است.

فرماندار تنگستان نیز با اشاره به نقش مهم کتابخوانی در توسعه کشور، گفت: ترویج فرهنگ مطالعه مفید درمیان خانواده‌ها از نیازهای ضروری جامعه است.

احمد جعفری نسب افزود: کتابخانه عمومی دلوار پیشرفت فیزیکی 80 درصدی دارد و امسال هم 2 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه اعتبار اختصاص می‌دهیم.

جعفری نسب اظهار داشت: پیشرفت و توسعه در جوامعی امکانپذیر است که فرهنگ مطالعه در میان مردم آن نهادینه شده باشد و سرانه مطالعه در این جوامع در سطح بالایی باشد.

جعفری نسب گفت: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای  شهرستان باید با همکاری و تعامل مناسب و بهره‌گیری از مشارکت مردم زمینه توسعه فرهنگی جامعه را فراهم آورند.

وی خواستار توجه بیشتر خیرین به کتابخانه‌های عمومی شد و اضافه کرد: کمک به نهادی که با هدف ارتقای سطح بصیرت و سعادتمندی جامعه فعالیت می‌کند دارای اجر معنوی بسیار است.

امام جمعه اهرم نیز در این جلسه با توجه به ضرورت فرهنگ کتابخوانی در شهرستان گفت: باید به فرهنگ کتابخوانی ریشه‌ای پرداخته و سرانه مطالعه در جامعه را افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام عیسی راستگو افزود: نقش خانواده‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی را مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: در صورتی که والدین تمایل به مطالعه داشته باشند این فرهنگ مطلوب خود به خود به فرزندان و جامعه سرایت می کند.

راستگو بیان داشت: مهمترین هدف این جلسه برطرف کردن دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص مطالعه و فرهنگ کتابخانی است که نیاز است به این امر اهتمام ورزیم.
برچسب ها: بوشهر ، مطالعه ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.