آمارهای رسمی وزارت دفاع بریتانیا نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۲ حداقل ۵۰ سرباز فعال در ارتش یا بازنشسته، دست به خودکشی زده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، تعداد سربازان بریتانیایی که جان خود را بر اثر خودکشی در سال 2012 از دست داده‌اند، از تعداد سربازان ارتش بریتانیا که در مدت مشابه در افغانستان کشته شده‌اند، بیشتر بوده‌ است.

آنطور که برنامه «پانوراما» شبکه بی‌بی‌سی گزارش داده، در سال گذشته میلادی 21 سرباز ارتش و 29 سرباز بازگشته از میدان نبرد، دست به خودکشی زده و جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که مجموع تلفات نیروهای بریتانیایی در افغانستان در مدت مشابه، 44 نفر بوده که 40 نفر از آن‌ها در جریان عملیات نظامی کشته‌ شده‌اند.

خانواده‌های برخی از این سربازان می‌گویند این افراد به اندازه کافی از سوی دولت مورد حمایت قرار نگرفته‌اند.

با این حال، وزارت دفاع انگلیس ادعا کرده است که آمار خودکشی‌ها در ارتش، از میزان متوسط خودکشی در جامعه پایین‌تر است.

ارتش انگلیس تنها نیروی خارجی حاضر در افغانستان نیست که سربازان آن دست به خودکشی می‌زنند. آمریکایی‌ها نیز نظیر همتایان انگلیسی‌شان آمار خودکشی بالایی در سال 2012 داشته‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس مدتی قبل گزارش داد که در سال 2012 دست‌کم 349 سرباز ارتش آمریکا دست به خودکشی زده‌اند، در حالی که تعداد سربازان کشته شده آمریکایی در سال 2012 در افغانستان 295 نفر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار