بر طبق بررسي هاي جهاني، سرطان ها پس از بيماري هاي قلبي و عروقي عامل دوم مرگ و مير هستند به طوريکه درحال حاضر حدود 15 تا 20 درصد موارد مرگ و مير در دنيا، مربوط به سرطان است.

مصطفي گرجي استاديار دانشگاه علوم پزشکي تهران در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران افزود: تغيير شيوه هاي زندگي، کاهش تحرک و فعاليت بدني، توسعه شهرنشيني، تغيير عادات غذايي و رفتاري، دلايل اصلي شيوع بيماري هاي مزمن و غيرواگير بوده است.

وي اظهار داشت: در حال حاضر بيماري هاي عفوني و واگيردار تا حد زيادي کنترل شده و بيماري هاي مزمن و متابوليک جايگزين آن شده است.

گرجي گفت: بيماري هاي قلبي و عروقي، ديابت، فشار خون بالا، سرطان ها، سکته مغزي، اختلالات عصبي و مغزي و بيماري هاي رواني، از جمله بيماري ها و نارسايي هاي غيرواگير و مزمن است که شيوع آنها افزايش يافته است.

وي با اشاره به اينکه سرطان در بين اغلب بيماري هاي عفوني با ميزان بالاتري از ابتلا به مرگ و مير همراه است، تأکيد کرد: برطبق بررسي هاي جهاني، سرطان ها پس از بيماري هاي قلبي و عروقي عامل دوم مرگ و مير هستند به طوريکه در حال حاضر،  15تا20  درصد موارد مرگ و مير در دنيا مربوط به سرطان است.

گرجي خاطرنشان کرد: سرطان هاي دستگاه گوارشي و ادراري-تناسلي، سرطان پوست و خون از مهمترين موارد سرطان است که شيوع بالايي درسطح دنيا دارند./ع2

برچسب ها: سرطان ، بیماری ، عفونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار