در دهمين كنگره بين اللملي زنان و مامايي يكي از تازه ترين محورهاي اين كنگره بحث چاقي خواهد بود و بايد توجه داشت كه سرطان هاي زنان اغلب در خانم هاي چاق شيوع بيشتري دارد.

دكتر شهلا چايچيان مسئول علمي كنگره در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دهمين كنگره بين المللي زنان و مامايي ايران در تاريخ 4 تا 7 مهر ماه سال جاري در تالار همايش هاي رازي برگزار خواهد شد.

وي تصريح كرد: در اين كنگره مطابق معمول اساتيد داخلي و متخصصان خارجي حضور خواهد داشت و نتايج آخرين دستاوردهاي علمي جهان در رابطه با علوم مامايي، نازايي، آندوسكوپي زنان، سرطان هاي زنان و پريناتولوژي ارائه خواهد شد.

دكتر چايچيان خاطرنشان كرده: يكي از تازه ترين محورهاي اين كنگره در ارتباط باعث چاقي است.

وي متذكر شد: همانطور كه امروزه به اثبات رسيده است چاقي در جهان و همچنين كشور ما شيوع فزاينده اي دارد و در خانم ها  از اولين سالهاي تولد تا آخر عمر موجب بروز مشكلات فراوان مي شود كه از اين مشكلات مي توان به انواع نارسايي هاي تخمدان كه سبب نازايي مي شود و همينطور عوارض بسيار شايع و شديد در دوران بارداري در مادر جنين و نوزاد اشاره نمود و در سنين بعدي عمر اغلب سرطانهاي زنان در خانم هاي چاق شيوع بيشتري دارد.بدين جهت توجه به مسئله چاقي بسيار مهم است/ع2
برچسب ها: زنان ، چاق ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.