معاون بهداشتي و پيشگيري سازمان دامپزشکي با بيان اين که اين سازمان هنوز در حال بررسي عرضه شير به صورت فله اي است، گفت: ما با عرضه شير خام به شکل کلي مخالف هستيم.

محسن شکوه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، افزود: نگاه برقي به اين مسئله نگاهي کلي است که ما نيز با شکل کلي ان مخالف هستيم بحثي که مطرح شده بود و ما آن را بررسي مي‌کنيم در مورد واحدهايي خاص است که شرايط بهداشتي لازم را دارند.

وي ادامه داد: متاسفانه نسبت به اين موضوع ديد خوبي در جامعه وجود ندارد به عنوان مثال کارخانجات توليد شير پاستوريزه يا ديگر بخش ها نگرش خاصي نسبت به اين موضوع دارند و تصورشان اين است که اگر شير به صورت خام عرضه شود سبب انتشار بيماري هاي مشترک بين انسان و دام مثل بروسلوز و.. مي شود و نگراني هايي در جامعه ايجاد مي کند.

معاون بهداشتي و پيشگيي سازمان دامپزشکي با اشاره به اين که نگاه اين سازمان موضوع فوق منطقي و علمي است تاکيد کرد: اگر واحدهايي باشند که شرايط بهداشتي لازم را داشته باشند يعني از نظر بيماري هاي بروسلوز، سل و.. پاک بوده و بار ميکروبي شيرشان پايين باشد اين ها را مي‌توان به شکل موردي و خاص بررسي کرد و در موردشان نظر داد.

مشکوه با بيان اين مطلب که سازمان دامپزشکي تاکنون موافقتي با توزيع شير خام اعلام نکرده است افزود: مسائل بهداشتي ملاک عمل ماست، افزايش قيمت لبنيات، کاهش مصرف آن توسعه مردم و مسائل اين چنين در ملاحظات و تصميم گيري هاي ما نقشي ندارد.

لازم به ذکر است درخواست عرضه شيرخام چند ماه پيش از سوي اتحاديه دام داران مطرح شد که تاکنون از سوي سازمان هاي اجرايي مرتبط بي پاسخ مانده است و برخي از اين سازمان ها از جمله وزارت بهداشت با آن مخالفت کرده‌اند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شیر ، عرضه ، بهداشتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار