به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: به خاطر موقعیت خاص استان فارس، بیشترین شبکه ی ریلی در سطح کشور در این استان در حال ساخت است.
اجرای طرح راه آهن شیراز - گل گهر در طرحی 4 ساله بهمن ماه سال 90 آغاز شد.
با بهره برداری از این مسیر ریلی طول خط آهن در استان فارس به هزار و 594 کیلومتر می رسد.
500 میلیارد ریال تاکنون برای راه آهن شیراز – گل گهر کرمان هزینه شده است.
صادقی در استهبان فارس اعتبار لازم برای اجرای این طرح را بیش از 120 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این اعتبار از محل تملک داری سرمایه ای،اوراق مشارکت و سهام شرکت های دولتی تامین شده است.
معاون وزیر راه و شهر سازی با مثبت ارزیابی کردن پیشرفت این طرح ملی گفت: این طرح تاکنون بیش از10 درصد پیشرفت داشته است.
این راه آهـن از مسیر شیراز - فسا - استهبان - نیریز - قطرویه میگذرد و به گل گهر متصل میشود.
طول این راه آهن345 کیلومتر است و مسیر تهران بـه بندرعباس و بـوشهر را 40 کیلومتر کوتاه تر میکند.
معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: هم اکنون 100 کیلومتر از طرح راه آهن شیراز - گل گهر که استان فارس را به سمت کرمان و هرمزگان متصل می کند در حال اجرا است و به زودی قطعه 4 به مناقصه گذاشته می شود.
صادقی بیان کرد: استان فارس از استانهای مـهم و استراتژیک کشور است که همه ورودی های شمال و
جنوب آن از ورودی های مهم بین المللی است و بنادر جنوبی را به شمالی متصل می کند.
معاون وزیر راه و شهر سازی افـزود : یکی از راهبرد های وزارت راه و شهرسازی ، توسعه ی شبکه های ریلی در کشور است که بیش از 11هزار کیلومتر شبکه ی ریلی در دست ساخت است و تلاش ما بر این است که کلیه مراکز استانی به شبکه ی ریلی وصل شود ./س