يک کارشناس کشاورزي گفت: استانهاي گرگان، ورامين و اشتهاردي داراي بهترين پنبه‌هاي کشور هستند ولي مزارع پنبه به دليل عدم جذب کارگر و عدم دستيابي به دستگاه‌هاي روز پنبه زني مغفول مانده است.

يزدان واحدي، کارشناس کشاورزي درباره وضعيت توليد پنبه گفت: پنبه کاري در شهر ورامين از بين رفته و در اشتهارد هم تقريبا 90 ردصد توليد پنبه کاهش يافته است.

واحدي درباره کم و کيف کاهش توليد پنبه اين چنين گفت: در مزارع پنبه به دليل عدم جذب کارگر، عدم دستيابي به دستگاه‌هاي روز پنبه زني و عدم هماهنگي به علم روز از دلايل متعدد کاهش توليد پنبه مي‌توان نام برد.

وي با بيان اينکه هم اکنون در مزارع پنبه خربزه کاشت مي‌شود گفت: هر چقدر که کشت پنبه زمين را مرغوب و حاصلخيز مي‌کند اما کشت خربزه در کشاورزي به عنوان آفت زمين محسوب مي‌شود.

وي تاکيد کرد: توليد پنبه موجب اشتغال زايي در کارخانه‌هاي پنبه پاک کني، کارخانه نساجي و رونق پارچه فروشي مي‌شود که هم اکنون هزاران نفر از آن کسب و در ‌آمد مي‌کنند و توجه به توليد پنبه ايران باعث افزايش اشتغال زايي مي‌شود.

واحدي با بيان اينکه هم اکنون فقط 10 درصد از طلاي سپيدر در کشور توليد مي‌شود، گفت: مشکلات در بازار پنبه با گرفتن وام‌هاي بلاعوض بر طرف نمي‌شود در توليد پنبه مشکلات متعددي در قالب هزينه کارگر، هزينه برق و عدم دسترسي به علم روز وجود دارد.
انتهاي پيام/

برچسب ها: پنبه ، خربزه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار