مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان گفت: خشكسالي بحران نيست بلكه پديده اي طبيعي و تدريجي است كه بايد با آن سازگار شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، منصور شيشه فروش در جمع خبرنگاران اظهار كرد: بخش وسيعي از كشور درگير خشكسالي و آثار آن شده و استان اصفهان نيز از اين موضوع مستثنی نيست.

وي با اشاره به ورود استان اصفهان به ششمين سال متوالي خشكسالي گفت: تغيير نوع بارش ها از جامد به مايع و كاهش بارش هاي مفيد در بالادست رودخانه زاينده رود، بروز ناهنجاري هاي اقليمي و گرم شدم زمستان و وقوع سرمازدگي در بهار از عوامل اصلي بروز اين پديده در استان است.
وي خاطرنشان كرد: اداره كل هواشناسي استان پيش بيني مي كند درجه هواي تابستان امسال در حد عادی و يا يك درجه بيشتر از آن باشد و تداوم روزهاي بالاتر از حدعادی محدود خواهد بود.
شيشه فروش به باز شدن آب رودخانه زاينده رود در مسير آن از ۱۶ فروردين ماه جاري براي كشت بهاره اشاره و اظهار كرد: اين تصميم در نتيجه كار كارشناسي و هماهنگي و خرد جمعي دستگاه هاي ذيربط مانند جهادكشاورزي، آب منطقه اي، نماينده صنف كشاورزان و آبفا در کارگروه تخصصي توزيع آب با هماهنگي وزارت نيرو گرفته شد.
به گفته وي، اين کارگروه ماهانه دو بار تشكيل جلسه مي دهد و براي سهميه بندي آب در بخش هاي شرب، صنعت و كشاورزي تصميم گيري مي كند.
مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان گفت: براساس برنامه ريزي انجام شده در اين کارگروه ، صرفه جويي در بخش كشاورزي چهارمحال و بختياري، آبرساني در بخش شرب كاشان و اصفهان، ۵۰درصد صرفه جويي در بخش صنعت لحاظ شده است.
به گفته وي، به ۱۰۴ شهرداري اصفهان عدم كشت چمن و آبياري در زمان شب و اجراي روش هاي نوين آبياري مانند آبياري قطره اي ابلاغ شده است.
شيشه فروش افزود: همچنين ابلاغيه استفاده از شيرهاي كاهنده مصرف آب در ادارات و استفاده نكردن از آب شرب براي آبياري فضاي سبز نيز به تمام ادارات ارسال شده است.
وي تصريح كرد: امسال ۲۵ ميليارد تومان براي آبرساني سيار به ۲۲۰ روستا به آبفاي شهري و روستايي اعتبار اختصاص داده شده است.
مديركل مديريت بحران استانداري اصفهان اظهار كرد:در كشت بهاره امسال از ۶۰ هزار هكتار زمين كشاورزي حوضه زاينده رود تنها ۳۰ درصد از آن كشت شده است/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.