سخنگوی جبهه سلفی مصر در قاهره تاکید کرد ارتش این کشور در تعامل با تظاهرکنندگان طرفدار و مخالف محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور تعامل یکسانی ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلوزيوني الحره ؛‌ هشام کمال ، درباره تظاهرات طرفداران محمد مرسی در مصر گفت: گروههای اسلام خواه تصمیمی برای به خشونت کشاندن تظاهرات مسالمت آمیز ندارند. تظاهرات کنونی، انقلاب مردم مصر در مخالفت با کودتای نظامی اخیر است. مردم مصر مخالف نظامی و پلیسی کردن کشور هستند. 

کمال افزود: محمد مرسی مرتکب هیچ جنایتی نشد، بلکه اشتباهاتی داشت. نیروهای امنیتی و ارتش مصر از دفاتر حزب آزادی و عدالت و حزب الوسط در شهرهای مختلف حمایت نکردند و ما شاهد حمله تظاهرکنندگان به این دفاتر بودیم. ما شاهد سانسورهای برنامه ریزی شده خبرهای مربوط به تظاهرات طرفداران محمد مرسی در رسانه ها هستیم و این مسئله ضعف کودتاچیان را نشان می دهد. محل نگهداری محمد مرسی که همچنان او را رئیس جمهور قانونی مصر می دانیم مشخص نیست. 

وی خاطر نشان کرد: جریان های اسلام خواه در مصر قربانی خشونت ها بوده اند. بالگردهای ارتش مصر در حالی که بین تظاهرکنندگان مخالف جریانهای اسلام خواه، پرچم مصر را توزیع کردند، بین شرکت کنندگان در تظاهرات در میدان رابعه العدویه قاهره اعلامیه های هشدارآمیز پخش می کنند. این مسئله بیطرف نبودن ارتش مصر در تعامل با تظاهرکنندگان را ثابت می کند.


برچسب ها: ارتش ، مصر ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار