افطار را با یک قند طبیعی مثل آب گرم،خرما،کشمش و عسل آغاز کنید .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، کارشناس بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گفت:سیب زمینی آب پز، صیفی جات پخته شده نظیر کدو ،گل کلم، کرفس، کلم بروکلی، نخود فرنگی و هویچ و نان و پنیر و گردو، عسل و تخم مرغ آب پز جزو غذاهای مناسب برای افطار است.

نسرین علیزاده افزود:مصرف شیرینی های پرچرب و بسیار شیرین نظیر زولبیا و بامیه در وعده افطار باعث افزایش قند و چربی خون شده و مکانیزم تعادل چربی های بدن را خنثی می کند بنابراین روزه داران باید از مصرف آن پرهیز و به قندهای طبیعی بسنده کنند ضمن این که باید افطار را با آب سرد، غذاهای سرد و نوشابه های گازدار آغاز نکنید و از مصرف هر گونه غذای چرب در وعده افطار پرهیز کنید.

وی اظهار داشت :آش رشته غلیظ همراه با پیاز داغ ونعنا داغ فراوان که حاوی روغن زیادی است ،غذای مناسبی برای افطار نیست زیرا باعث سوء هاضمه و عوارض دیگر می شود بنابراین بهتر است از مصرف آن خودداری کرده و به جای آن از آش رشته رقیق و بدون روغن و انواع سوپ ها استفاده کنید.

علیزاده با بیان اینکه خوردن شام در زمان روزه داری اهمیت فراوانی داردخاطر نشان کرد: روزه داران باید پس از مصرف یک افطار بسیار ساده و سبک ،شام صرف نمایند و تا پیش از خوابیدن 2 لیوان چای کم رنگ، یک لیوان شیر و حداقل 2 میوه (به ویژه سیب با پوست) میل کنند/س 

برچسب ها: وعده ، افطار ، سبک باشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.