عضو هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين که پيش‌نويس آيين‌نامه جديد اين کميسيون در جلسه ويژه تهيه شد، گفت: در اين جلسه هم‌چنين مقرر شد تا وزرا بيش از پيش در کميسيون حضور داشته و تعامل بيشتري بين دولت و اين کميسيون صورت بگيرد.

محمدحسن آصفري نماينده اراک در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در تشريح نشست ويژه هيت رئيسه کميسيون امنيت ملي که قبل از ظهر امروز (شنبه 22 تير) برگزار شد، گفت: در اين نشست در خصوص چهار موضوع کلان سياست خارجي، سياست داخلي، امنيت ملي و نظارت بحث شد.

وي افزود: برنامه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در سال دوم دور نهم بررسي و تصميماتي در اين رابطه اتخاذ و هم چنين تقسيم کار صورت گرفت.

آصفري تصريح کرد: هم چنين در اين نشست پيش‌نويس تغيير آيين‌نامه داخلي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تهيه و در جلسه فردا (يکشنبه 23 تيرماه)  اين کميسيون تصويب خواهد شد.

عضو هيئت‌رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به جزييات اين پيش‌نويس افزود: رفت و آمد و حضور و غياب اعضاي اين کميسيون و افزايش کميته‌ها و برخي کارگروه‌هاي کميسيون امنيت ملي از جمله مفاد اين پيش نويس است.

وي تصريح کرد: کميته بسيج به کميته‌هاي فعلي اين کميسيون اضافه و برخي کميته‌ها نيز شکل خواهد گرفت.

آصفري در ادامه به بررسي تعامل هرچه بيشتر کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با دولت يازدهم در اين نشست اشاره کرد و گفت: مقرر شد تا وزرا بيش از پيش در کميسيون حضور داشته و تعامل بيشتري بين دولت و اين کميسيون صورت بگيرد.

وي هم‌چنين در خصوص انتخاب 4 وزير اطلاعات، دفاع، کشور و امور خارجه که زيرمجموعه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هستند  گفت: در اين رابطه با دولت يازدهم تعامل خواهيم داشت ولي پيشنهادي ارائه نخواهيم کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار