با شروع ماه مبارك رمضان به دليل كمبود مراجعه اهدا كنندگان به پايگاه هاي اهداي خوي ميزان ذخاير خوني نيز كاهش پيدا مي كند.

دكتر مسلمي، معاون اداره كل انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:هر ساله با شروع ماه مبارك رمضان با كاهش مراجعه كننده روبرو هستيم كه اين به دلايل مختلف اتفاق مي افتد كه بسيار هم قابل ملاحظه است چرا كه بيماران نيازمند به خون نيز در اين ماه همانند روزهاي ديگر سال وجود دارند و نيازمند خون و فرآورده هاي خوني هستند كه از سوي مردم به صورت داوطلبانه تامين مي شود.

وي افزود: در حال حاضر با توجه به كاهش مراجعه كننده ها ميزان ذخاير خوني انتقال خون تهران با 50 درصدي روبرو شده است.

مسلمي تصريح كرد: انتقال خون تهران هر سال قبل از ورود به ماه مبارك رمضان راهكارهايي را در نظر مي گيرد كه يكي از آنها افزايش ذخاير است كه مي تواند ما را در زمان كاهش خون و فرآورده هاي خوني كمك كند ولي بايد توجه داشت كه اين ذخاير براي زمانهاي بحراني در كشور مثل بروز حوادث است.

معاون اداره كل انتقال خون تهران اضافه كرد:انتقال خون تهران سعي مي كند علاوه بر فعال نگهداشتن واحدهاي روز تا قبل از ساعت 3 واحدهايي ديگر را در نوبت عصر و همچنين از افطار تا سحر نيز فعال نگهدارد.

وي گفت: در حال حاضر پايگاه وصال از عصر تا 12 شب فعال است و اهدا كنندگان مي توانند براي اهداي خون مراجعه كنند.

مسلمي در خصوص پايگاه هاي فعال از افطار تا سحر گفت: پايگاه هاي فعال از افطار تا سحر شامل حسينيه گلزار شهداي ورامين، امامزاده صالح و مصلي امام خميني است و در آينده 2 پايگاه ديگر نيز به اين پايگاهها اضافه مي شود./ ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار