با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان مردم اهدای خون را به شب های قدر محدود می کنند که این امر ذخایر خونی را با کاهش مواجه می کند.

دکتر اسلامی، رئیس انتقال خون تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: در  حال حاضر ذخایر خونی مناسبی داریم ولی با توجه به نزدیک شدن ماه رمضان بسیاری از مردم طبق نذوراتی که دارند اهدای خون را به شبهای قدر محدود می کنند و این مسئله میزان ذخایر خونی را با کاهش روبرو می کند.

وی افزود: مردم در این ماه مبارک هم همانند سایر روزهای سال باید طوری برنامه ریزی کنند که به صورت مکرر مراجعه کنند.

چرا که مراجعه آنها تنها در شب های قدر هم همکاران ما و هم خود مراجعین را به زحمت میاندازد چرا که با ازدحام جمعیت و محدودیت تخت های خونگیری ساعات بیشتری را باید در انتظار نوبت خونگیری بمانند.

اسلامی گفت: در خواست  ما از مردم شریف و نوعدوست این است که از ابتدای ماه مبارک رمضان به صورت تدریجی مراجعه کنند و اهدای خون را به شبهای قدر موکول نکنند و به این نکته هم توجه کنند که بیماران همیشه وجود دارند و نیاز به خون امری همیشگی است و به روز یا شب خاص محدود نمی شود.

 اسلامی همچنین در پایان  خاطر نشان کرد: برای شناسایی پایگاه های فعال خونگیری در ایام ماه مبارک رمضان مردم می توانند به سایت انتقال خون تهران به آدرس www.tehranbtc.irمراجعه  کنند./ح
برچسب ها: اهدا خون ، رمضان ، پلاسما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار