شبكه چهار سيما از 22 تا 27 تير فيلم هاي « سالوادور آلنده »،« اي‌كاش مي‌دانستم »،«جنگ دموكراسي »،« هارلن كانتي »،« پنهان در برابر ديدگان »و « قلب‌ها و ذهن‌ها » را به نمايش در مي آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي رسانه ملي: اين فيلم ها در قالب جشنواره فيلم هاي مستند پخش مي شوند.جشنواره فيلم هاي مستند شبكه 4 برترين آثار مستند را در ايام تابستان از شنبه تا پنجشنبه ساعت 14:00 به نمايش مي گذارد .

« سالوادور آلنده »: توليد مشترك شيلي، اسپانيا و فرانسه (محصول سال 2004) دربارة دولت مليِ سالوادور آلنده و كودتا بر ضد وي است.

«اي‌كاش مي‌دانستم»، به كارگرداني ژانگ كه جيا، محصول سال2010 است. فيلمي دربارة مكان‌ها و ماركز طبيعي و اقتصاديِ چينِ نوين  است كه در آن چشم‌اندازهاي طبيعي و خيره‌كنندة سرزمينِ كهن‌سالِ چينبه نمايش در مي آيد.

«جنگ دموكراسي»مستندي تحسين‌شده از جان پيلگر روزنامه‌نگار و مستندسازِ استراليايي است.اين فيلم روايتي است از سرنگونيِ دموكراسي‌هاي مردمي در امريكاي لاتين؛با هدفِ چنگ‌اندازي بر ذخايرِ نفتي و معدنيِ كشورهاي امريكاي لاتين؛

«هارلن كانتي »، مستندي از باربارا كاپل روايتي از اعتصاب معدن‌چيان زغال سنگ در هارلن كانتيِ ايالتِ كنتاكي مي باشد. اين فيلم برنده جايزه اسكار بهترين فيلم مستند در سال 1976 و سه جايزه مهم ديگراست.

«پنهان در برابر ديدگان» به كارگرداني جان سميهولا محصول 2003/ امريكا است. اين فيلم روايتي از آموزشكدة آمريكاي لاتين، كه در سال 1968 به‌منظور سركوب مردم آزادي‌خواه در سراسر جهان تأسيس شده بود.

«قلب‌ها و ذهن‌ها»، فيلمي از پيتر ديويس روايتي تلخ از جنگ و آدم‌كشي در ويتنام است.بااستناد به اسناد تصويريِ غيرقابل انكاري از جنگ در ويتنام؛ اين فيلم برنده جايزه اسكار بهترين فيلم مستند شده است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار