مدیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی گفت: نخستین شهرک پایین دستی پتروشیمی کشور در استان مرکزی و در زادگاه حضرت امام (ره) احداث می شود.

زیار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: این شهرستان از لحاظ نزدیکی به سه پتروشیمی در شهرهای شازند، خرم آباد و اصفهان موقعیت بسیار خوبی رادارا می باشد و با راه اندازی شهرک پایین دستی خمین مشکل بیکاری زادگاه حضرت امام (ره) برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخ بازگشت سود در صنایع تکمیلی و پایین دستی سه برابر صنایع بالادستی است،گفت : نرخ سرمایه گذاری برای هر شغل در صنایع بالادستی حدود 500 دلار است، درحالی که این رقم در صنایع پایین دستی 20 هزار دلار است.
وی با اشاره به دیگر مزیتهای احداث شهرک پایین دستی پتروشیمی افزود : صنایع پایین دستی پتروشیمی صنایعی هستند که سودآوری بیشتری به نسبت صنایع بالا دستی دارند.

مدیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی از احداث و راه اندازی 18 شهرک پایین دستی پتروشیمی در 18 استان کشور خبر داد و گفت: احداث این شهرکها مصوب شده است که با برنامه ریزی های انجام شده شهرک های پایین دستی کشور تا چهار سال آینده به 300 شهرک افزایش خواهد یافت.
وی افزود : از 18 شهرک پایین دستی پتروشیمی مصوب، 16 شهرک دارای زیرساخت کامل هستند و زمین در این شهرک ها قابل واگذاری به سرمایه گذار بخش خصوصی است که البته در صدد این مهم هستیم که محصولات تولیدی بدون واسطه صادر شود وما بتوانیم کارایی بالایی از این قسمت بدست آوریم.
وی گفت : شهرک های پایین دستی پتروشیمی از 50 تا 400 هکتار وسعت دارند و برای هر هکتار سه میلیارد ریال اعتبار دولتی برای ایجاد زیرساخت ها هزینه می شود و برای شهرک پایین دستی خمین نیز 200 هکتار زمین در شهرک صنعتی خمین اختصاص یافته است./س

برچسب ها: شهرک ، پتروشیمی ، خمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.