امام جمعه بروجرد گفت: بی تفاوتی مردم و مسوولان نسبت به بد حجابی و بی عفتی ها در جامعه تاسف انگیز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان  حجت الاسلام حسن ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد با اشاره به 21 تیرماه پاسداشت حماسه تاریخی مسجد گوهر شاد و روز حجاب و عفاف افزود: در دورانی که رضاخان پایه های قدرت و حکومت را محکم می کرد به مقابله با ارزشهای اسلامی و شعائر مذهبی پرداخت و به بهانه اینکه می خواهد به ترقی و تمدن برسد، دین و ارزشهای دین را خلاف تجدد و تمدن دانست.
وی اضافه کرد: رضا خان جدایی دین از سیاست را اصل قرار داد و تلاش کرد تا روحانیت را از صحنه کنار بزند که یکی از برنامه های استعماری وی، مساله کشف حجاب در ایران اسلامی بود.
وی اظهار داشت: به دنبال طرح کشف حجاب ، مردم به رهبری علما و روحانیت در برابر این طرح ایستادند و زمانی که مردم به نشانه اعتراض به کشف حجاب در مسجد گوهر شاد تجمع کردند دژخیمان رضاخان مومنان را به خاک و خون کشید.
امام جمعه بروجرد افزود: تعدادی از مومنان زنده زنده دفن شدند تا از حجاب زن ایرانی حمایت کنند و نشان دادند تا خون در بدن دارند تا پای جان می ایستند اما اجازه نمی دهند فرهنگ برهنگی و بی بندو باری در جامعه ایران رواج پیدا کند.
حجت الاسلام ترابی به بی تفاوتی و عدم احساس مسوولیت جامعه در برابر بی عفتی ها اشاره کرد و گفت: امروز نسبت به مساله حجاب و عفاف بی تفاوت شده ایم و عده ای بی غیرت، نوامیسشان را بزک می کنند و به خیابانها می فرستند در حالی که امروز نه دوره رضا خان و نه دوره محمدرضا شاه است ، در کشور ما انقلاب شده و هزاران نفر برای دین و استقرار ارزشهای دینی به شهادت رسیده اند.
وی حجاب را نشانه دینداری دانست و به تشدید بی حجابی و بی بند و باری در جامعه اشاره کرد و گفت: آنچه مایه تاسف است ابتذال فرهنگی در جامعه شهید داده و اسلامی و بی تفاوتی مردم و مسوولان در قبال این معضل است.
امام جمعه بروجرد مردم و مسوولان را در برابر بی حجابی در جامعه مسوول دانست و افزود: هفت سال است که قانون حجاب و عفاف در کشور تصویب شده ولی تا کنون اجرا نشده و از طرف دیگر نیز سنت امر به معروف و تهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حماسه ملت ایران در 23 تیرماه سال 78اشاره کردو گفت: از 18تیرماه 78 عده ای که در مطبوعات زنجیره ای و برخی پستهای دولتی عملکرد سیاهی داشتند آتش فتنه را روشن کردند که در 23 تیرماه همان سال مردم ایران به میدان امدند و طومار فتنه را در هم پیچیدند.
وی 23تیرماه 78 و 9دی ماه 88 را روز تجسم نفوذ کلام رهبری و تجسم اراده راسخ ایران در دفاع از انقلاب دانست و افزود: ملت ثابت کردند که از نظام و انقلاب در هر شرایطی پاسداری می کنند.
امام جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات مصر اشاره کرد و گفت: اوج گیری اعتراضات علیه سیاستهای غلط مرسی و حزب اخوان المسلیمن زمینه را فراهم کرد تا ارتش به بهانه جلوگیری از تفرقه در کشور و بروز جنگ داخلی به صحنه بیاید و رییس جمهور را کنار بزند و قانون اساسی را به حالت تعلیق در بیاوردند.
وی افزود: مرسی اولین رییس جمهور منتخب مردم مصر بود ولی به دلیل اشتباه رفتن مسیر به همراه اخوان المسلمین نتوانستند سالگرد روی کار امدنشان را جشن بگیردند.
امام جمعه بروجرد افزود: آنها نتوانستند و نخواستند اهداف انقلاب مصر و مردم مسلمان و انقلابی مصر را بر آورده کنند.
خطیب جمعه بروجرد افزود: مصر اگر با ایران، سوریه و حزب الله ارتباط برقرار می کرد و در جبهه مدافعان صهیونیستها و آمریکا قرار نمی گرفت و از سلفی های تکفیری حمایت نمی کرد به این وضعیت دچار نبود.
وی روند تحولات مصر را مبهم دانست و گفت: هیچ چشم انداز و آینده روشنی برای مصر مشاهده نمی شود و با برگزاری انتخابات سراسری با مشارکت همه جریانهای سیاسی و بازگشت ارتش به پادگانها تا حدی این بحرانها حل می شوند./س

برچسب ها: مردم ، مسئولان ، بدحجابی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.