پرس تي‌وي با محسن صالح، استاد دانشگاه لبنان درباره حمله نيروهاي رژيم بحرين به خانه‌هاي تظاهرات کنندگان ضد رژيم در چند روستا گفت‌وگو کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي‌وي ؛ مجری این شبکه پرسید :مايل هستم که نظرتان را درباره اقدامات اخير رژيم آل خليفه که به خانه‌ها در چند روستا حمله کرده است بدانم. تا چه اندازه آل خليفه قصد سرکوب تظاهرات مسالمت‌آميز را دارد؟

صالح: اول اين که بحريني‌ها از انقلاب خسته نيستند و آنها قصد ادامه دارند؛ هر چند اگر خاندان فاسد در بحرين اکثريت بحريني‌ها را بازداشت کند.

تصميم الوفاق و همه احزاب مخالف و احتمالي برخي که اکنون بي‌طرف هستند و کنار نشسته‌اند براي ادامه اين تظاهرات و انقلاب تا زماني که اين خاندان سرنگون شود جدي است؛ چرا که اين خاندان اکنون فاسدترين و وحشي‌ترين خاندان در طول تاريخ اين کشور است؛ چرا که آن‌ها هر کاري مي‌کنند تا از هرگونه اصلاحاتي در سطح کشور و نهادها خودداري کنند و ما اکنون شاهد گزارش‌ها درباره فساد در اين رژيم در سطح وزرا و مديران يا رييسان شرکت‌ها هستيم.

بنابراين ما شاهد يک رژيم کاملا ضعيف و مردمي هستيم که تمام تلاش خود را براي سرنگوني اين رژيم مي‌کند. براي همين من معتقد هستم که بحريني‌ها خسته نيستند و قصد ادامه دارند و ان شالله پيروز خواهند شد.

پرس تي‌وي: استاد صالح، بسياري از معترضان و چهره‌هاي مخالف در زندان هستند، بسياري با اتهامات جنجالي و حبس‌هاي بلند مدت. سوال من اين است که فکر مي‌کنيد چه زماني رسانه‌هاي غرب و جامعه بين‌الملل و برخي کشورهاي مدافع آزادي بيان و جقوق بشر پا پيش بگذارند و آنچه را در بحرين در حال وقوع است محکوم کنند؟

صالح: ما شاهد نشانه‌هاي اين نوع اقدامات از سوي برخي سازمان‌ها هستيم؛ سازمان‌هاي بشردوست، برخي روزنامه‌ها در لندن، گاردين و ديگر نشريات خبري و روزنامه‌ها، درباره اين رژيم فاسد گزارش مي‌دهند.

من حدس مي‌زنم اکنون ما شاهد گام جديدي در انقلاب و شرايطي هستيم که برخي اذهان را در غرب به حرکت واداشته و هر بار که اين به اصطلاح امير بحرين به ويژه به لندن سفر مي‌کند درباره نوعي اصلاحات صحبت مي‌شود؛ چرا که آن‌ها وابسته به لندن هستند، آنها عامل امپراتوري بريتانيا هستند. و اکنون حدس مي‌زنم صحبت‌ها درباره برخي اصلاحاتي است، اما سوال اين است که آيا آن‌ها مي‌توانند بدون غرق شدن در اقيانوس اين انقلاب دست به اصلاحات بزنند؟ اين چيزي است که در آينده مشخص خواهد شد، اما من فکر مي‌کنم اين رژيم به زودي سقوط کند.

برچسب ها: آل خلیفه ، بحرین ، سقوط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار