استاد حوزه علمیه قم گفت: با نگاهی به ادعیه و اعمال ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر می‌توان گفت ماه رمضان ماه امام زمان (عج) است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میردامادی   در سخنانی با بیان اینکه رمضان ماه میهمانی خدا است و آن کسی که از میهمانان خدا پذیرایی می‌کند، امام زمان (عج) است، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان به نوعی ماه امام زمان (ع) است. در لیلة‌القدر می‌بینیم مهم‌ترین عمل دعا برای فرج امام زمان (ع) است، شب قدر شبی است که ملائکه و روح بر ولی‌الله و امام زمان (ع) نازل می‌شوند و مقدرات ما به امضای ایشان می‌رسد.

وی با بیان اینکه دعاهایی که در این ماه وارد شده نیز مربوط به امام زمان (ع) است، ادامه داد: وقتی از خدا می‌طلبیم که همه گرسنگان عالم را سیر کن، همه دین‌ها پرداخته شود و همه برهنگان پوشانده شوند، این دعاها چه زمانی محقق می‌شوند؟ وقتی امام زمان (عج) ظهور کند، آن وقت است که گرسنه و برهنه‌ای در جامعه پیدا نخواهد شد.

وی ادامه داد: رمضان ماهی است که دین اسلام تجلی ویژه‌ای در آن پیدا می‌کند. در این ماه مؤمنین تسلیم امر الهی می‌شوند و اعتراضی به امر و نهی پروردگار نمی‌کنند، جایی که خدا فرموده روزه بگیر روزه را می‌گیرند و جایی مانند سفر که در احکام آمده است روزه نگیرید، اطاعت کرده و روزه نمی‌گیرند.

میردامادی تصریح کرد: این موارد از ویژگی‌های یاران حضرت حجت است و کسی که می‌خواهد یار حضرت شود باید خود را از این جهات پاک کند./س

برچسب ها: قم ، رمضان ، ماه ، امام زمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.