نوشيدن روزانه 8 ليوان آب به علت داشتن اکسيژن فراوان در درمان و جلوگيري از بروز غلظت خون نقش مهمي ايفا مي‌کند.

محمد علي يوسف نيا متخصص و جراح قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، افزود: افزايش تعداد سلول هاي خون ( هموگلوبين) را غلظت خون مي‌گويند که يکي از مهمترين دلايل بروز آن کاهش ميزان اکسيژن خون در بدن است زيرا بيشتر سلول هاي خون را گلبول‌هاي قرمز که وظيفه اکسيژن رساني به تمام بدن را ايفا مي‌کنند تشکيل مي‌دهد.

وي با اشاره به عوامل ايجاد غلظت خون، گفت: وجود زمينه‌هاي ارثي و مادرزادي را مي‌توان از اين دلايل برشمرد اما در اين ميان وجود بيماري هاي قلبي و ريوي بويژه در مبتلايان به بيماري هاي دريچه‌اي قلب از جمله اين عوامل به شمار مي‌روند.

يوسف نيا با اشاره به قرارگيري طولاني مدت در مجاورت هواي آلوده و ارتباط آن با افزايش غلظت خون، تاکيد کرد: اغلب افرادي که در مکان‌هاي کوهستاني و ارتفاعات يا در شهرهايي با آلودگي هواي بالا زندگي مي‌کنند به دليل کمبود ميزان اکسيژن دچار غلظت خون مي‌شوند و از سوي ديگر افراد سيگاري بيش از سايرين در معرض خطر ابتلا به غلظت خون هستند.

وي اظهار داشت: با کمبود اکسيژن به بدن براي جبران اين امر مجبور به ساخت گلبول قرمز بيشتر براي اکسيژن رساني و متعاقب آن اين روند منجر به افزاي حجم سلول هاي خوني ( هموگلوبين خون) در رگ‌ها و در صورت عدم درمان مرگ مي‌شود.

اين متخصص و جراح قلب و عروق در خصوص علائم بروز غلظت خون، سرخ شدن صورت، ضعف و بي حالي، اختلالات تنفسي مثل تنگي نفس و همچنين اختلالات هوشياري، منگي و خواب آلودگي را از مهمترين اين علائم عنوان کرد.

وي تصريح کرد: غلظت خون با کند کردن حرکت خون در عروق و قلب و ايجاد لخته در رگ‌هاي اصلي منجر به بروز سکته‌هاي قلبي و مغزي مي‌شود و از سوي ديگر درافراد مبتلا به بيمارهاي ريوي هم مي‌تواند آمبولي ( انسداد جريان خون) ايجاد کند.

گفتني است: مصرف حداقل روزي هشت ليوان آب و مايعات به عنوان درماني ارزان در پيشگيري و درمان غلظت خون بسيار موثر است./ع2

برچسب ها: غلظت ، خون ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع حیدری
۱۶:۵۵ ۲۴ تير ۱۳۹۳
عالی بود.