مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 50 طرح بزرگ در سایت های گردشگری این استان اجرا می شود.

یحیی نقی‌زادهدیروز در حاشیه بازدید از روند اجرایی طرح توسعه گردشگری در اردبیل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: این طرحها باسرمایه‌گذاری هزار و 270 میلیون تومان در حال اجرا است.

وی ظرفیت اشتغالزایی این بخش را بیش از 50 هزار نفر اعلام کردواز ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری و تسهیلات یارانه‌دار به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی متقاضی در این استان خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همچنین به مرمت مساجد تاریخی و ارزشمند اردبیل به همراه بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت:براساس طرح های توسعه ای گردشگری حفاظت از میراث معنوی و احیای آنها را با تملک خانه‌های تاریخی، حمام‌ها، کاروانسراها و بسیاری از فضاهای تاریخیدر اولویت قرار داده ایم.

نقی زادهمرمت بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی، بقعه شیخ حیدر، قلعه اولتان و حمام نصر خلخال از جمله اقدامات اساسی در این حوزه بوده است.

وی همچنین از افزایش کمی و کیفی آبهای گرم معدنی و بهر‌ه‌گیری علاقمندان از این آب‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به نزدیکی فصل تابستان برنامه‌ریزی‌های مستمر و قابل قبولی را هدف‌گذاری کردیم تا بتوانیم تابستان امسال میزبان میلیون‌ها گردشگری باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استانادامه داد: امسال نیز با توجه به دو بخش شدن تعطیلات تابستانی قبل و بعد از ایام ماه رمضان پیش‌بینی می‌کنیم عمده سفرها با پایان ماه رمضان انجام شود که در همین راستا تمام ظرفیت‌ها و قابیلت‌های گردشگری خود را با باز‌سازی‌ها و مرمتی که انجام شده آماده استقبال از مسافران تابستانی کردیم.

نقی زاده به افزایش و ارتقای سطح خدمات گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه از تمام صاحبان هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مراکز اقامتی و پذیرایی خواسته‌ایم تا بیش از هر زمان دیگر نسبت به ارائه خدمات بهتر و بیشتر تلاش کنند.

وی متذکر شد:علاوه بر ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت گردی استان بیش از دو هزار اثر تاریخی شناسایی شده و 800 اثر به ثبت ملی رسیده وجود دارد که در کنار گردشگری طبیعی، سلامت، ورزش و آب‌های گرم و معدنی می‌تواند یک ظرفیت بی‌نظیر در حوزه گردشگری و تاریخی باشد/س

برچسب ها: اردبیل ، اجرای ، طرح ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.