آمل پیشرو کشت سوم برنج کشور است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : یکی از شهرهای مازندران که در کشت دوم زمین های شالیزاری فعال هستند شهرستان آمل است.

عظیمی با اعلام اینکه شهرستان آمل برای نخستین بار در سطح کشور سومین مرحله برداشت برنج کشور را به نام خود ثبت کرد، افزود : سومین کشت برنج آملی‌ها از نوع طارم محلی در سطح 1.5هکتار از زمین شالیزاری روستای تنهاکلای دابودشت بوده است که خود نوعی رکورد محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه باید بتوانیم با راه‌اندازی کشاورزی مدرن از ظرفیت‌ها حداکثر استفاده را کنیم، تصریح کرد : از دیگر اقدامات بزرگ در زمینه کشاورزی، طرح ملی زه‌کشی بیش از یک هزار و 800 هکتار از زمین های شالیزاری شهرستان سیمرغ برای نخستین بار به عنوان پایلوت بوده که در اردیبهشت‌ماه امسال عملیاتی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : امسال همچنین 600 دستگاه کمباین برای برداشت محصولات کشاورزی در مازندران وارد این بخش بزرگ شد که در نوع خود نسبت به سال‌های گذشته بی‌نظیر بود.

به گفته عظیمی، مازندران با 148 هزار هکتار برداشت زمین های شالیزاری به صورت مکانیزه در سطح استان‌های کشور رتبه نخست را در اختیار دارد./س

برچسب ها: کشت ، سوم ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.