صندوق جهاني پول در گزارش تازه خود از چشم انداز اقتصاد جهاني اعلام کرد افزايش رشد اقتصادي دنيا کندتر از حد انتظار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، طبق پيش بيني‌ها، رشد اقتصادي دنيا در سال‌هاي 2013 و 2014 به ترتيب 3.1 و 3.8 درصد خواهد بود که در قياس با پيش بيني‌هاي ماه آوريل، کاهش 0.25 درصدي را نشان مي‌دهد.

در همين خصوص "اوليوِر بلانشارد"، کارشناس ارشد اقتصادي در صندوق جهاني پول گفت: «ما قصد داريم پيش بيني خود را در مقايسه با ماه آوريل اندکي تغيير دهيم. بيشترين اثر نيز به واسطه کندي رشد در بازارهاي اقتصادي نوظهور ايجاد شده است، اما در پيش بيني هاي مربوط به منطقه يورو نيز بازنگري کرده ايم. اين تغييرات هم کمابيش عملکرد اقتصاد آمريکا را در سه ماه نخست امسال، منعکس مي‌کند

رشد اقتصاد جهاني در سه ماه نخست سال 2013، به خلاف آنچه در چشم انداز اقتصاد جهاني در ماه آوريل پيش بيني مي‌شد، تنها اندکي افزايش داشته است.

علت اين مسئله نيز آمارهاي مأيوس کننده در اقتصادهاي نوظهور، تشديد رکود اقتصادي در منطقه يورو و رشد اقتصادي کمتر از حد انتظار در آمريکا عنوان شده است.

بعلاوه رکود اقتصادي منطقه يورو در سال 2013 نيز ادامه خواهد داشت و رشد اقتصادي آن از ابتداي سال 2014 آغاز مي‌شود. کاهش اعتماد در بازار و تقاضاي اندک از جمله علت هاي رکود اقتصادي اروپا عنوان شده اند.

بر اساس پيش بيني صندوق بين المللي پول، ميزان رشد اقتصادي کشورهاي در حال توسعه نيز قرار است از پنج درصد در سال 2013 به پنج و نيم درصد در سال 2014 برسد .

انتهاي پيام/

برچسب ها: صندوق ، پول ، کاهش ، رشد ، اقتصاد ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار