گزارش تازه صندوق بین المللی پول نشان میدهد که آمریکا و کشورهای اروپایی همچنان روندی نزولی در اقتصاد را طی می کنند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فوربس ؛ در ادامه این گزارش آمده است : رشد اقتصادی در آمریکا بطور بی سابقه ای کند شده و رکود اقتصادی نیز در کشورهای منطقه یورو بیش از پیش تشدید شده است . 

بازارهای اقتصادی کشورهای غربی همچنان با رکود شدید مواجه هستند و تلاش مقامات این کشورها برای کاهش اثرات این رکود تاکنون نتیجه ای نداشته است . همچنین چشم انداز رشد دراز مدت اقتصادی در منطقه یورو ناامید کننده بوده است . 

بر اساس این گزارش ژاپن تنها کشوری است که روند رشد اقتصادی آن صعودی بوده و توانسته خود را به معیار "صندوق بین المللی پول (IMF) برای احتساب در لیست کشورهای دارای رشد اقتصادی نزدیک کند . 

طبق پیش بینی این صندوق ، این روند نزولی تاپایان سال جاری میلادی ادامه داشته باشد . این پیش بینی از آن جهت اعلام شده که تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشورهای اروپایی دارای رشدی معکوس بوده و در نمودارهای آماری تا ماههای آینده نیز همین منوال ادامه خواهد داشت . آمریکا نیز نرخ تولید ناخالص داخلی خود را با سیر نزولی اعلام کرده است . 

کسری بودجه آمریکا در سال جاری در مقایسه با سال گذشته از 1/7 به 2/7 درصد افزایش یافته است . این روند در سال آتی نیز ادامه خواهد داشت . همچنین گزارش IMF نشان میدهد که بخش مسکن در آمریکا بیشترین آسیب را از عدم رشد اقتصادی و طرح های ریاضتی متحمل شده است چرا که مسکن نیاز دپو درخواست بسیاری از شهروندان این کشور می باشد . 

کارشناسان معتقدند این سیر نزولی در اقتصاد آمریکاناشی از سیاست های نادرست اقتصادی است که سردمداران کاخ سفید در داخل و خارج از آمریکا در پیش گرفته اند . اختصاص بودجه های سنگین و درازمدت به بخش هایی که قابل حذف هستند یکی از همین سیاست های ناکارآمد می باشد . 

"کریستین لاگارد" رییس صندوق بین المللی پول در بخش دیگری از گزارش خود اعلام کرد : بحران اقتصادی در کشورهای غربی بیش از پیش تشدید شده و باید اعتراف کرد که مقامات این کشورها چاره دیگری جز اجرا ، تشدید و ادامه سیاست ریاضت اقتصادی ندارند . 

یکی از معیارهایی که صندوق بین المللی پول آن را دلیلی بر رشد اقتصاد در کشوری به شمار می آورد ثبات و کاهش نوسانات در آن است . اقتصاد آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی طی سالهای اخیر بیشترین نوسان را در قیمت های کالا و خدمات داخلی خود ، شاخص های بورس و هزینه های کلان کارخانه ها و شرکت های عظیم خود داشته است . 

در ادامه گزارش صندوق بین المللی پول با اشاره به اجرای طرح های سخت ریاضت اقتصادی در کشورهای اروپایی ، آمده است : نقطه تاریک دیگری که در اقتصاد غرب به چشم می خورد این است نرخ رکود اقتصادی در میان کشورهای اروپایی بسیار بیشتر از آن چیزی است که کارشناسان پیش بینی میکرده و انتظار آن راداشتند . 

لاگارد در این گزارش همچنین از سیاستگذاران اروپایی و آمریکایی خواسته است هرچه سریعتر اقدامی برای حل این معضل اقتصادی انجام دهند چرا که در صورت ادامه این روند دره بحران و رکود مالی در اینکشور ها عمیق تر و در سالهای آتی غیرقابل حل خواهد شد . 
برچسب ها: اروپا ، صندوق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار